Gå til innhold

Oi oi....Tror jeg har rier 26 dager før tiden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har snakka med føden å forklart hvordan det kjennes å dem tror at jeg er i begynnelsen av fødsel.. skummelt dette! Dem vil ha meg inn til undersøkelse....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sä morsomt. Ser ut til at vi skrev inn innlegg samtidig om at födselen har startet! :) Hvor lenge har du mellom riene da? Jeg venter pä regelmessige rier her.. Jeg har bare en uke til termindato... Du mä ha lykke til! :)

Skrevet

oi.så spennende, ønsker dere begge to,lykke til idag.

Skrevet

ca ti minutter tror jeg... lykke til du også. :)

Skrevet

Hvordan går det?? Altså!! Sniker du i køen også nå Veronica!!

Skrevet

hva skjer? noen forandring.. liker ikke at du sniker. jeg har jo 27 dager igjen.. du altså.. =)

Skrevet

Jeg ble sendt hjem med beskjed om å se ting ann... har rier og er helt i starten på første fase. Jordmor mente at lille jenta er ute innen tre dager, om ikke riene dabber helt av da. Men det trodde hun var lite sansynlig. Så nå går jeg her å tripper rundt med rier jeg da... :)

Skrevet

Så spennende!!!!!!!!!!! jeg vil oxo..men best å vente litt!! skal ha ks den 25 mars=)

Lykke til jenter=)

Skrevet

Så spennende!! Skulle ønske d var meg..;)

Skrevet

jeg er kjempe kjempe missunelig.. men ønsker deg masse lykke til.. =)

Skrevet

Kansje vi er to da, jeg har 24 dager igjen og formen er aldeles merkelig.

Ikke direkte rier, men himla vondt i korsryggen og kynnere så d holder.

Svetter som en gris og er ganske kvalmen, føler det murrer i hele underlivet. De to forje fødslene ble jeg kuret så jeg vet liksom ikke hvordan det er å starte naturlig. Får ringe føden hvist det ikke gir seg.

Skrevet

Heeeeiii...Ikke noe sniking her altså....Buuhuuu...Me first....

Hehehe...Nei da...Er baby klar så er baby klar...=o)

Spennende dette var da..:Så mange =oD...

Ønsker dere lykke til...Krysser fingrene for at ting ikke dabber av da...=oD...

Har holdt på som bare det i dag...Vasket vinduer og hengt opp gardiner..Opp og ned...Vel...

Ønsker dere masse lykke til og gjerne oppdatere litt innimellom hvis dere klarer da...=o) Er jo nysgjerrig på hvordan ting går...=o)

Skrevet

Riene dabbet av i løpet av dagen i går, og tok seg ganske kraftig op igjen på kvelden. Har vært ganske rolig i natt... har sovet som en stein de periodene jeg har sovet.. I dag er det sånn midt på treet. Men riene tar seg opp om jeg er i bevegelse...

Jordmor så jo at dette kunne ta dager så jeg får vel bare tasse rundt å vente. Ganske kjedelig egentlig...

Noen som har opplevd lignende?

Skrevet

Jeg hadde det slik i 3 dager med min første.

Riene ble sterkere for så å dabbe av igjen.. ble lagt inn på sykehuset for så å bli sendt hjem igjen...

For så å inn igjen, og da begynte jeg å bli veldig sliten og hadde bra med åpning osv...

Så da satt de meg på drypp til slutt for å prøve å ungå at riene dabbet av igjen.

Noen timer etter dryppet og intense rier, så var lille jenta født.

Veldig frustrerende situasjon det der=/ gå og vente og håpe, frem og tilbake.

Får håpe hun kommer til kvelden nå da!=)

Om ikke så spørr om du kan få komme inn og bli satt på drypp... for kroppen begynner å bli sliten. og det er jo ikke bra når en må ha krefter under fødselen!

Lykke til så mye=)

Hold oss oppdatert da:)

Skrevet

Det er litt av saken da. De gjør ingenting på føden for å hjelpe meg i gang siden jeg enda har 25 dager til termin. Men om jeg blir veldig sliten av dette kan jeg få komme på vkelden å få noe å sove på, eventuelt overnatte der da dem. Men jeg slapper bedre av hjemme, og sover merkelig nok som en stein når jeg sovner.

Det var visst også et modningstegn at jeg sover så godt om dagen, det er ammesøvn. Sover veldig effektivt i korte perioder.. uten å være utslitt når jeg våkner.

Skrevet

Ja det skal mye til før de tar deg på alvor og vil hjelpe..Får håpe kroppen din hjelper til skikkelig selv snart da, så du MÅ inn fordi vannet er gått els...

Oj det at om man sover mye kan være et modnings tegn viste jeg ikke. men det stemmer nok bra, for jeg har sovet en god del i det siste i noen få timer og vært opplagt når jeg våkner.

+ kjenner det stikker osv nedentil så vet at det modnes nå:)

Du får gå mye og bruke kroppen når du er opplagt for å hjelpe ting litt på vei:)

Og blir det verre eller at du må gå en 1-2 dager til slik, synes jeg du skal dra inn på føden og nekt å dra hjem før de hjelper deg litt...

Er bare å være streng og si dette takler du ikke om du må gå slik nå mye lengre til..

gjerne overdiv litt...Virker som det er det eneste som funker!

Skrevet

De er generelt veldig hjelpsomme og greie på føden her oppe syns jeg. Føler alltid at jeg blir tatt på alvor og at dem har tid til meg. Heldigvis.

Jeg går litt rundt i huset nå, rydder på plass klær, rydder i skap og skuffer.. sånn som ikke er alt for tungt, men at jeg får holdt meg lit i bevegelse.

Fikk litt småpanikk i går å tørka stør, satte opp barneseng og stellebord, og vaska 5 maskiner med klær, kluter og trekk til bl.a bilstol.. Hadde jo ikke rukket å gjøre alt klart.. skulle gjøre disse tingene denne uken etter planen min. :)

Skrevet

Mine vonter gav seg også utover kvelden/natta, men jeg kjenner at det er noen murringer i korsryggen idag også. Har nettopp vært hos jordmor og jeg hadde 2-3 cm åpning, hun kjente hodet til babyen, JIPPI, det er hvertfall noe pågang selv om det kan ta dager og uker. Fikk ny time hos henne om to uker, men hun trodde ikke at jeg kom.

Har tre uker igjen til termin nå.

Skrevet

Jeg lurer fælt på hvordan det "står til der nede" nå... livmormunnen var ca 2 cm i går... men kan jo ikke lfy dit flere ganger om dagen for å skjekke det heller..

Nå når jeg siotter stille så trammer magen seg noe helt sinsykt og det buler ut på høyre side.. ser helt merkelig ut.. magen har vært i sånn spenn så og si konstant siden i går natt. Men gjør heldigvis ikke så vondt ennå. Mytt for i dag er at det presser en del nedover...

Skrevet

hehe,da kan det lønne seg med andre ord å være litt tidlig ute med vaskingen og sånn da?

Du får ha lykke til da,så fortell oss hvordan det går etterhvert...

=0)

Skrevet

Hehe.. ja... men på en annen måte er det greit å ha noe å gjøre nå da. men de store tingene bør være ferdig tidlig..

Skrevet

Nå tar det seg litt opp her med rier.. hvor vondt er vont lissom? er det noen måte jeg selv kan skjekke livmormunnen?

Er livmormunn og livmorhals det samme? Hvis ikke hva er forskellen?

Skrevet

livmorhalsen er "halsen" av livmoren. om den er to cm betyr det at den delen av livmorhalsen som går ut i skjeden er 2cm. mormunnen er selve åpningen i livmorhalsen. livmorhalsen skal forkortes og utflates og mormunnen skal få åpning.

du kan vaske henda dine godt og ta to fingre opp i skjeden(sitt på huk om du klarer/rekker frem) helt øverst kan du kjenne livmorhalsen og om det ev. er åpning der. rekker du ikke frem er livmorhalsen for kort. (eller fingrene dine er for korte)

Skrevet

Okay... tror nok kanskje at fingrene mine er for korte.. hehe.. så jeg drøyer å prøve.

Kjennes uansett ut som om det har stoppet litt opp nå... får vel legge meg å satse på en god natts søvn.. Jordmor sa jo at det kunne ta tid dette. Håper bare ikke det stopper helt opp.. skuffende når man først ha vært "så godt i gang". :)

Skrevet

ja er det ikke typisk at det stopper opp. Mine vonter øka kraftig nå ikveld og siden jeg har 2-3 cm åpning ringte jeg føden. kom opp var beskjeden. Jo takk, når JM fikk på meg alle aparatene å skulla ta målingene sine stoppa alt opp. Så nå er jeg hjemme igjen. Får satse på at d kommer for fult imorgen, for nå er jeg drita lei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...