Nobba Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Har en gutt på 5 mnd, som har hatt en beldig fin soverutine på natten, hvor han har våknet kun en gang for mat. Nå har han imidlertid begynt å våkne flere ganger. Først i 23-tiden, deretter ca 02, og så igjen ca kl 05.. Først ammet jeg han hver gang han våknet, men nå har jeg begynt å tilby smokken og hjelpe han i søvn i steden når han våkner etter 04. Det aksepterer han.Bør jeg kanskje også gjøre det tidligere på natten? Han har såvidt begynt å få grøt, men mønsteret er foreløpig det samme..
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 No er ikke jeg noen ekspert, men ville nok gitt han mat en gang på natten, helt til jeg hadde vært oppe i en porsjon grøt på dagen. Etter det hadde jeg kanskje prøvd å tilbudt vann på natten Helt ok å gi mat på natten ihvertfall opptil 6 mnd synes jeg da
Marolla Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 HS her sier at man kan begynne å nattavvenne når barnet er oppe i 2 måltider med fast føde. Det er vanlig med litt forstyrrelser i søvnen når barna begynner med grøt
mamman til to gutter Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Hvis han sovnet igjen når du gir han smokken ville jeg uten problemer gitt han den og latt han sovne igjen uten mat. Det er jo ikke sånn når de våkner om natta så er det alltid fordi de er sultene. Men direkte avvenning fra mat på natta er det nok for tidlig til. Jeg har siden ca 3mnd alder (hvis ikke jeg husker feil), alltid tilbydt smokk først når mini våkner og har etterhvert lært meg at hvis han våkner igjen innen det har gått ca en halvtime, så er det fordi han vil ha mat at han våkner. Noen ganger sovner han igjen av seg selv og sover noen timer til uten problemer, andre ganger våkner han igjen ganske raskt og får mat og sovner igjen da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå