Gå til innhold

Link til budsjettmal:

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får opp at siden finnes ikke. Hvordan finner jeg den fra sparebank1.no?

Skrevet

Var litt kjapp der, fant den nå... takk for tips, greit med budsjett. :)

Skrevet

Ja jeg har brukt denne malen i mange år; helt fra jeg var alenemor og hadde 2500 å leve for etter faste utgifter, til nå når jeg har det riktig så godt. Synes det er greit å ha en overordnet oversikt:-)

PS! Lurt å fordele alle kvartalsvise og årlige utgifter pr mnd, man får en bedre oversikt da..

Skrevet

Dytter denne opp igjen jeg..

Skrevet

Den var super.. Lagret i favoritter.. Så da skal jeg og mannen se gjennom den til uken og begynne og skrive ned fra mars av... =)

Men tar dere da vare på alt av kvitteringer på klær og mat da eller??

Skrevet

Her var det hvertfall store forskjeller på hva noen mente i går kunne regnes som faste utgifter og hva som regnes som faste utgifter. La inn våres tall... Og kommer frem omtrent det samme som i går..

Skrevet

Vi handler all mat på kort, så det er lett å finne ut på kontoutskriften hvor mye som går til mat. Når det gjelder klær, har jeg ikke noe fast beløp på det. Jeg regner stort sett ikke klær og ferie inn i budsjettet. Men når alle faste utgifter, pluss bensin, service på bil, mat og sparing er tatt med, ser jeg hva som er igjen til klær og annen moro :-)

Det viktigste er egentlig å få det reelle beløpet på de faste utgiftene. Slik som lån, strøm, kommunale avgifter, telefon, veiavgift, forsikringer, nrk-lisens, trening, abbonnementer og andre ting som faktisk skal ut av kontoen i løpet av et år. Blir det satt av riktig beløp til en regningskonto hver mnd, vil regningene gå av seg selv og man har bedre oversikt på hva man kan bruke til mat, klær, fritidsaktiviteter osv. For vår del settes det av 19000 hver mnd til faste utgifter, da kommer aldri noe som en overraskelse. De eneste er at det kan være lurt å sette inn noe ekstra på regningskontoen helt i starten, slik at det f.eks i mars faktisk ER penger til veiavgiften. Hvis man setter inn et gjenomsnitt av utgiftene tar det litt tid før det er så mye penger på kontoen at de månedene med ekstra høye utgifter blir dekket. Skjønner? Litt vanskelig å forklare:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...