Gå til innhold

Gruer meg så til fødselen nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg husker sist fødsel, selve fødselen gikk bra men jeg fikk ikke harde nok pressrier så jeg fikk drypp som skulle gi meg harde nok pressrier. Jeg ble klippet, kjente ikke noe av det da, men jeg revnet også totalt hele veien og måtte ned i operasjonsalen eller hva det var for å bli sydd. Jeg mistet de første timene sammen med sønnen min og det sitter i som et vondt minne ennå, fordi jeg ikke fikk bli kjent med en gang med sønnen vår, jeg kjenner han da godt nå da :), han er jo en nydelig gutt på 3 1/2 år., Jeg ønsker virkelig litt tid sammen med ungen min og pappaen når jeg skal føde igjen. Tenker mye på dette nå som det nærmer seg fort termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke født før,men jeg gruer meg også til at det skal skje noe som gjør at jeg ikke får se henne med en gang og bli kjent.

Prøver å si til sambo at jeg vil at han uansett skal være der og bli kjent med baby,og han er enig i det.Moren min har aldri hatt kraftige nok rier og det har skjedd noe med henne hver gang...Håper ikke jeg er arvelig belastet der...

Skrevet

Ta kontakt med "morgenrøden" eller tilsvarende tilbud på ditt fødested.

De er fantastiske å prate med når du går med slike tanker.

Skrevet

er det fødeavdelinga eller noe sånt? Jeg kjenner det knyter seg i meg. Ingen som vil snakke om det heller at jeg er redd

Skrevet

Nei. det er et tilbud (heter ikke det samme overalt) som har til hensikt å ta vordene foreldre på alvor i sine bekymringer.

Dette står på SøF sine sider om Morgenrøden:

MORGENRØDEN

Morgenrøden er en poliklinikk for kvinner med fødselsangst og for kvinner med tidligere traumatiske fødselsopplevelser. Ved poliklinikken vil kvinnene få hjelp til å bearbeide angsten og til å forberede seg til forestående fødsel gjennom en eller flere samtaler med jordmor.

En kan selv ta kontakt med Morgenrøden for å avtale time, eller be om å bli henvist av lege eller jordmor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...