Verdens peneste gutter er mine Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Jeg husker sist fødsel, selve fødselen gikk bra men jeg fikk ikke harde nok pressrier så jeg fikk drypp som skulle gi meg harde nok pressrier. Jeg ble klippet, kjente ikke noe av det da, men jeg revnet også totalt hele veien og måtte ned i operasjonsalen eller hva det var for å bli sydd. Jeg mistet de første timene sammen med sønnen min og det sitter i som et vondt minne ennå, fordi jeg ikke fikk bli kjent med en gang med sønnen vår, jeg kjenner han da godt nå da , han er jo en nydelig gutt på 3 1/2 år., Jeg ønsker virkelig litt tid sammen med ungen min og pappaen når jeg skal føde igjen. Tenker mye på dette nå som det nærmer seg fort termin.
ღ2barnsmamma 09ღ Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Prat med noen om det, jordmor? evt.lege? Få det innskrevet i journalen din....
To tette og en badehette Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Jeg gruer meg til fødselen og den er ca 5 mnd unna ,-) Jeg ville snakket med jordmor og fått hjelp til å skrive et ønskebrev. Selv om du ikke kan få noen garantier på at noe lignende ikke skjer (håper virkelig ikke det!) så kan du ihvertfall forberede ny fødejordmor på hva du opplevde og hva som er viktig for deg under fødselen. Jeg f.eks hadde en veldig hektisk og traumatisk slutt på min første fødsel og noe av det verste i ettertid var at jordmoren "forsvant" (ble skjøvet vekk av leger) og jeg følte at ingen hadde øyenkontakt eller fortalte meg hva som skulle skje. Dette skal jeg ha i brevet mitt for i ettertid så har fødejordmor sagt at det ikke skal skje, de skal alltid ha øyenkontakt og forklare kvinnen hva de skal gjøre. Egentlig enkle ting men man får jo ikke sjansen til å forklare alt mulig når man kommer inne med rier og har nok med ny fødsel.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2008 MÅ nok snakke med jordmor om det. Magen ligger også langt over gjennomsnittet, føler derfor at jeg går rundt og er redd for stor baby. Forje var ganske stor. Jeg gruer meg en del men føler hverken jordmor eller lege sier noe når jeg nevner forje fødselen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå