Mumsemams har født :) Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Har ikke hatt mens siden romjula. Vel - pittelitt svak blødning for 3-4 uker siden, bare 1 dag.. Vi prøver å bli gravide, men aner ikke om kroppen har stoppet helt opp. For gravid er jeg jo ikke, har tatt 3 CB-tester i løpet av januar og februar, og fått negativt resultat på alle 3 :-( Noen som har noen smarte triks for å få igang mensen igjen, slik at jeg har sjangs til å bli gravid?!
ramona85 Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Føler med deg. Jeg slutta med p-piller i månedskifte oktober/november. Fikk en bortfallsblødning rett etter, men så venta jeg og venta og venta og fikk ikke mensen.. Det gikk 11 uker.. Prøvde imidtlertid et råd jeg har funnet her inne om å ta pyridoksin (vitamin B6)- og det virket! Fikk mens etter jeg hadde brukt det i tre dager! Så er jo verdt å prøve. Vitamin B6 har noe med blodet å gjøre slik jeg har fortstått det og det er vanlig å få mangel på det (og andre b-vitaminer) når man har brukt p-piller. Og det kan brukes for å forsøke å stabilisere syklusen. Jeg tok tre tabletter a 40 mg en stund, så to og nå tar jeg en.. snart tre uker siden mens, så nå håper jeg på å få den igjen snart eller at noe mye bedre enn det skal skje- at det fester seg en spire! men tør ikke håpe for mye.. Men du gikk kanksje ikke på pillen fra før av!? Håper uansett det snart skal ordne seg for deg/dere:) fryktelig slitsomt å vente på mensen og teste negativt..
Mumsemams har født :) Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2008 Takk for svar, ramona85 Sluttet på pillen i september. Har hatt mens som vanlig etterpå, men hadde en operasjon tidlig i januar (lite inngrep, men i narkose - men det var ikke noe som kan ha innvirkning - hvis ikke narkose kan gjøre at det blir tull i systemet..?!) Er lei av å teste negativt Hadde 2-3 bloddråper (pittesmå brunfargede, kan jo være "hva som helst") igjen da jeg våkna i dag, men ikke noe mer etterpå. Aner ikke hva kroppen holder på med.. Hvis det ikke skjer noe tror jeg at jeg skal prøve tipset ditt! Men man kan bli gravid mens man tar det da? Eller må man ta det som en "kur", og så prøve når kroppen er igang som normalt igjen??
ramona85 Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Bare hyggelig:) Jeg har også tatt en del tester i mine to prøve-perioder.. prøvd å bli gravid en gang tidligere også, men det var etter å ha brukt p-sprøyte (men kun en gang) og da kan det jo ta sin tid..... Utrolig slitsomt å føle at kroppen ikke virker.. begynner å tenke alt mulig..! Har lest en del om Pyridoksin, men ikke funnet noe som sier at man ikke kan blir gravid samtidig som man bruker det.. (men dette kan jeg ikke si jeg er 100% sikker på da....) Det eneste jeg har hørt er at man ikke bør bruke det alt for lenge og ikke veldig høy dose.. Jeg har tenkt å fortsette en liten stund fremover hvertfall i håp om å få tilbake syklusen min.. Lykke til Lydia:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå