kerry lynn Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Hva skal jeg gjøre når jeg ønsker så sterkt ett barn til?? Vi har ei datter på 20mnd, og jeg skulle så gjerne hatt en lillesøster eller lillebror til henne. Samboeren min skylder på at han ikke orker alle hormoner og kolikk og våkne netter igjen, samt at jeg har så ille bekkenløsning at senest idag greide jeg nesten ikke å gå... Hvordan skal jeg overtale han? Jeg er bare 24år og han er 29år. Vi er da unge foreldre, og jenta vår er så nydelig og snill at jeg skjønner ikke hvorfor han er tvilende... Noen som har noen tips? Vi har begge to mange søsken, og er glade for at vi har hatt disse søskene da vi vokste opp, men han "unner" ikke datteren vår det. Hva skal jeg gjøre....???
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Jeg tror du må smøre deg med tålmodighet og vente til han er klar. Det er ikke så mye annet du får gjort siden dere må være to om det:-) Har han eller du barn fra før så har hun jo allerede søsken. Kanskje det er det han ser. Hvis ingen av dere har barn fra før kan du jo prøve å dra smmenligninger til hvordan det var da dere var små og lekte med deres søsken. Jeg vet ikke, men ikke sikkert det er så smart å mase. La det ligge litt og ta det opp igjen når han kanskje ser litt positivt på ting:)
freebird Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Dere er jo begge to veldig unge, det er ikke noe hastverk å få et barn til. Det er 5 år mellom meg og min søster og vi har stor glede av hverandre, det er ikke bare tette barn som er gode søsken. Dessuten er det veldig viktig at begge to er enige om å få et barn til, en bekjent av meg sluttet på pillen uten å si noe til samboeren, han ble rimelig forbanna da hun kom og sa at hun var gravid. Ikke overraskende ble det slutt mellom dem et par år etter barnet ble født. For å nevne det; han har fått seg ny dame og et barn til og han er en kjempe god pappa. Men det er et stor tillitsbrudd å bli presset inn i noe så viktig som foreldrerollen.
Gjest Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Kunne du tenke deg å adoptere? Spør i tilfelle om han kunne tenkte seg det. Par som allerede har barn, og (medisinsk sett) kan få fler, men ønsker å adoptere, står gjerne sterkt som søkere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå