selfangerkjerringa Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Rent bortsett fra familie og slekt - hvorfra velger man navn til barna ved oppkalling? Filmstjerner? Nobelprisvinnere? Nœringslivstopper? Kjør debatt
Sjefsmegga Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Kun nr 2 som er oppkalt etter noen her, og hun er kalt opp etter mine bestemødre som nå er døde begge to, farmor døde i fjor. Leah deler vel navn med en kondelig da
Gullemor Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Hun er ikke oppkalt. Hva med dine, da, selfangerkjerringa? ;o)
Gjest ->>- Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 De navnene vi bruker er ikke etter noen, andre fornavn er etter venner av oss hos begge to.
selfangerkjerringa Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2008 Gullemor: eldsta er ikke oppkalt etter noen, minsta sitt andre fornavn er sterkt inspirert av en tegneseriefigur Ikke direke oppkalling, men inspirasjon altså
arbeidsuhellet14.juli Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Ene har ett navn fra Gutta på tur.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 16. februar 2008 #12 Skrevet 16. februar 2008 Etter ei dame i ei bok jeg leste under graviditeten, men kan ikke si det til noen.. Når noen spørr sier jeg bare hun er oppkalt etter pappaen, mellomnavnet hans ligner tulla sitt:)
♡Maria18&Snuppa♡ Skrevet 17. februar 2008 #14 Skrevet 17. februar 2008 Jeg fant navnet til min lille i rulle teksten til CSI ;o) og mellom navnet er delvis oppkalling fra ei god veninne..
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 17. februar 2008 #15 Skrevet 17. februar 2008 Nokas-raner *flau*
3b@rnsmor-30* Skrevet 17. februar 2008 #16 Skrevet 17. februar 2008 eldste vår "er oppkalt" etter en bamse jeg fikk av mannen min rett før vi ble sammen.... hehe... vi fant nemlig ut at den bamsen måtte hete noe... og de navnet syntes vi var så fint... så da var det en selvfølge da vi fikk en gutt...
selfangerkjerringa Skrevet 20. februar 2008 Forfatter #17 Skrevet 20. februar 2008 Kunne gjerne tenke meg litt fler svar her, dette er interessant
minsta Skrevet 20. februar 2008 #18 Skrevet 20. februar 2008 Første navnet til datteren vår deler hun med mange hunder, mellomnavnet er etter min kjære bestemor som hun aldri fikk treffe... Gutten vår har et populært navn, men ikke oppkalt etter noen..
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 20. februar 2008 #19 Skrevet 20. februar 2008 Gutten våres er ikkje oppkalla etter nokon, tenkte på det men det blei ikkje noko av det alikevel, da hadde det blitt etter oldeforeldre og til dels etter mannen min sida han er kallt opp etter sine besteforeldre. Jenta våres er kallt opp etter tanta til mannen min. Ho døde alt fortidlig og etter at det skjedde så sa eg til mannen min at eg gjerne ville kalle opp ho hvis me fikk ei jente. Ho var så eit herlig menneske som desverre ikkje fikk lov til å få egene barn. Bestemor til mannen min, mor til tanta hans har mange oldebarn og bare to gutter resten jenter. Men ingen av dei er kalla opp, så når velsa blei født så syns ho det var så gjevt at ho starta å grine. Det må komma med at tante var kalla opp etter sin farmor fra Danmark så velsa her er kalla opp etter sin tippoldemor også men mest med tanke på tante og hvilket med menneske ho var. Eg fikk bare lære ho å kjenne i nesten to år, alt for lite spør du meg. Ho blei ikkje 50 år ein gong............
Gjest Skrevet 20. februar 2008 #20 Skrevet 20. februar 2008 Minste sitt andre fornavn (Marie) er etter mormoren og tanten min.
lenej :o) Skrevet 20. februar 2008 #21 Skrevet 20. februar 2008 mini er oppkalt etter min aller aller beste og favoritt pizza-plass i tromsø da... aaahhh.... no ble eg sulten...
Sognerosa Skrevet 20. februar 2008 #25 Skrevet 20. februar 2008 På eldstemann brukte vi forbokstaven til to av oldefedrene hans. Nummer to er oppkalt etter tipp tipp oldefaren sin. Samme navn. Men han er i tillegg oppkalt etter bestefedre sine og en oldemor. De har samme forbokstav i navnet sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå