Gå til innhold

Gnaging på hendene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente er snart 5mnd. og gnager på alt. Gommene er harde, men kjenner ingen tenner. Hendene hennes ser ut som de flasser/sprekker opp pga all bitingen. De er helt røde. Er det noe man kan smøre på? Votter? Eller er det bare å la de være? Hadde det vært vondt så hadde hun vel ikke gnagd så? Gir henne div. biteringer og, men blir fort lei av de.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det gjør tuppa mi også. ho er 4mnd idag. ho driver med den andre tannen nå. de tar nok lettere hendene,for de er lettere å få i munnen.

hmm hendene til tuppa mi har ikke blitt sånn. je lar ho få gnage på hendene. jo og såklart biteringer=o)

om man kan smøre på noe vet je ikke. vet ikke om det er bra å få i munnen. kanskje noen andre her vet noe om det.

Skrevet

Gutten min på 3 mnd gjør det samme. Er helt sår på hendene. Smører med purelan som brukes mot såre brystvorter. Det gjør jo ingenting om de spiser det (er jo meningen at babyen kan spise det når man har det på brystvortene). Har oppdaget at Lanolin er rene vidundersalven. Bruker den mot kuldeutslett hos 4 åringen også samt mot andre tørre flekker. Eksemet forvinner som bare det.

Skrevet

hvor får man kjøpt lanolin salven??

Skrevet

På apoteket. Gul tube som står sammen med babyutstyret. Heter vel egentlig Purelan men inneholder 100% lanolin(ullfett).

Skrevet

er det parabener ol i den??

vet du om den virker på atopisk eksem??

Skrevet

Om du er usikker på om det er tenner, så kan du jo alltids dra på helsestasjonen, så kan jo de undersøke. Om det er tenner, så har jeg hørt at det er flere som bruker et middel som heter Dentinox. Et middel som blir smurt på gommen. Når det gjelder hendene... Hør på helsestasjonen om det også du!

Skrevet

Ingen parabener. Er kun 100% ullfett(lanolin). Har selv 3 atopiske unger. Bruker purelan på tørrflekkene demmes. Føler meg da trygg på at de ikke får i seg noen skadelige stoffer. Den er jo veldig feit, men smører om kvelden og så er som regel eksemet borte neste morgen. Ei på barselgruppa mi brukte purelan på brannsåret sitt. Neste dag var såret nestn grodd.

Skrevet

da skal je prøve den salva. den hørtes jo bra ut

Skrevet

Ja gjør det. Den er også god å bruke som lipsyl på seg sjøl:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...