Marble Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har ingen vanlige symptomer, og jeg går på å-pillen, men de siste to ukene har det vært en type forandring i magen min av den typen hvor magemusklene lever sitt eget liv med "kramper" osv..har også vært småkvalm hele døgnet, i tillegg til at jeg er kjempesulten, kun greier å spise en brødskive, så går det en time så er jeg kjempesulten igjen, og er unormalt trett.. MEN det er bare 12 dager siden siste mens var ferdig! Grunnen til at jeg spør er at det er et utall personer folk som har fortalt meg at jeg sikkert er gravid, men jeg tviler på det selv.. Skal ta en test når mandagen kommer... Så spørsmålet mitt er vel egentlig, kan man få mens selv om man er gravid, og er rare "sammentrekninger" i magemusklene, pluss endret matvane tegn på graviditet?
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 hei. vet ikke om jeg kan hjelpe så mye, men kan prøve å bidra med det jeg vet. hvis det er 12 dager siden du hadde sist mens høres det litt tidlig ut med graviditetssymptomer allerede, men man vet aldri! selv hadde jeg menskramper i magen fra og med 5 dager før jeg forventet mens. merket ikke noe særlig forandringer i matvanene, men kunne fort bli sulten, og var veldig kvalm.. det eneste som hjalp på kvalmen var å spise, men klarte å spise like mye som vanlig! hva ønsker du selv til svar? bare nyskjerrig :-) lykke til med testingen!
Marble Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2008 Vet ikke helt.. Går jo skole, og sånt, er forlovet og har vært i fast forhold i nesten fire år. Planen er jo å vente til vi har kjøpt hus da, men jeg tar ikke abort uansett, det er jeg helt i mot!. Takk for svarene:)
Marble Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 17. februar 2008 Må vel legge til at om jeg er gravid så er jeg enten 1 mnd (eller mer men da skulle jeg nok merket det:) ) eller 7 dager, og da er det vel usansynlig med symptomer...
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 skjønner du får uansett ha lykke til! fortell hvordan det går.. hvis du tror du er, eller event. om du finner ut at du er gravid, må du slutte på pilla med en gang lykke til med alt
Marble Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. februar 2008 Ja jeg stusset litt på det der, om det kan være skadelig for babyen hvis jeg for eksempel er 1 mnd på vei, og dermed har tatt piller i en måned. Men da jeg skulle begynne på pillen sa helsesøstra at pillene ikke skadet ungen på noe vis, derfor var det ikke farlig om jeg ble graivd uten å merke det.. Vet du/dere noe om det er skadelig?
tea26 Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Jeg ble gravid ca 10 dager etter siste mens og merket helt i begynnelsen at jeg fikk mens-lignende smerter,var supersulten og ville bare sove hele tiden.. Men jeg har hørt at man burde vente til dagen etter man forventer neste mens med å ta en test pga noe i urinen som ikke påvises så tidlig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå