Gå til innhold

Ang studielån-regning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man må ikke vente til denne kommer, faktisk tjener man på å sette inn penger hver måned og ha betalt inn det som skal betales før regningen kjøres. Selv liker jeg bedre å betale 2500 hver mnd enn 7500 hver tredje.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker aller best den årlige nedskrivingen jeg!! ;o)

Skrevet

Får man et kontonummer der man kan sette inn penger når man vil, og da kommer det ingen regning (så lenge man har betalt inn "nok")?

Er ikke ferdig med studiet før til sommeren, så har ikke begynt å betale ennå, derfor ganske grønn. Kan man forresten begynne å betale inn litt med en gang studiet er ferdig?

Skrevet

Begynn å betal med en gang. Gå inn på din side hos lånekassen. Der finner du din kid og ditt kontonr. Dette er de samme hver gang. Kid er det samme som ditt kundenr.

Har du betalt inn nok trenger du ikke betale noe når regningen kommer, og du sparer gebyret på 30 kr.

Skrevet

Eller bestill e-faktura. :-)

Da slipper man også gebyret. :-)

Skrevet

Jepp, men den kommer også hver 3 mnd så det løser ikke problemet med stor regning da..

Skrevet

Kvartalsvise regninger er ille. Her betaler vi månedlig. Både på studielån, forsikring, strøm mm. Og alt som ikke kan betales månedlig, setter vi av penger til. Gubben er finansminister i Pianofamilien og fikser det der. Da slipper vi "Januar er en sånn innmari regningsmåned" og slike ting (been there, ferdig med det).

Skrevet

Samme her også bare at jeg er oppnevnt til økonomisk verge. Vi har og hatt en del "sutte på labben" mnder.

Skrevet

Enig, samme med strøm, forsikringer, kommunale avgifter , veiavgift osv, betalt hver mnd eller sett av på egen konto. Jeg synes aldri synd på folk som har dårlig økonomisk plalegging. Som man reder ligger man, for man vet jo godt at disse kommer til gitte tider.

Skrevet

Det er faktisk ganske greit å ha ansvarsområder i heimen. Betyr ikke at den andre trenger å være "blind" for hva som skjer. Jeg pleier å fleipe med at jeg er statsminister, da ;-)

Skrevet

Du må ikke si sånt, da er du lite empatisk fikk jeg beskjed om etter å ha uttalt meg om deltakerne i tv3serien Luksusfellen.

Klart vi kan alle gå på en smell i ny og ne, sånn som når vaskefaensmaskina ryker og man nå ha ny, og med en familie på 5 vet man at om man ikke vil kjøpe ny om 3 år så er det miele man skal ha. Og der gikk det 8500 i januar som vi ikke helt hadde klarert liksom..Men vi har da retta det opp igjen..

Skrevet

OG det er lov å ha ut av seg noen gloser når det skjer også! Men når det gjør at man ikke har råd til bleier eller mat, da lever man kanskje litt på kanten fra før av også---? Det er veldig greit å spare opp en liten buffer som kan brukes til slike eventualiteter. Ellers så må man bare kutte ned på annet fram til smellen er nedbetalt...

Skrevet

Minst en månedslønn i buffer sa gutta på Luksusfellen.. Og så får man bare stramme inn livreima til vaksemaskina er betalt.. Men den vaske veldig fint og rent, og bruker langt mindre strøm enn den gamle.

Skrevet

Se alltid lyst på livet ;-)

Og herved skal jeg surre meg i seng, for junior på 2 våkner garantert før sola står opp i morgen. Selv skal jeg da pakke til svigermorbesøkog påfølgende Oslotur, samt kjøre buss et par timer...før vi ender opp i bestemorheimen.

Er ganske sikker på at vi ikke må stå opp tidlig på mandag, da :-)

Ønsker alle dibbere ei finfin uke :-)

Skrevet

Jeg setter av penger hver mnd jeg, så merkes det knapt når e-fakturaen kommer hver 3. mnd. Veldig greit!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...