M-Tos Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Min gutt på 4,5 måned er våken (hvis han legger seg ca klokka 21.00) 3-4 ganger før vi står opp igjen. Gjerne sånn som dette; klokka 24.00, klokka 02.00, klokka 05.00, klokka 07.00. Han vil gjerne spise hver gang, men mistenker at han ville sovet bedre om han hadde spist mer i hvert måltid. Han sovner ved puppen. Forslag til hvordan jeg får ham til å sove mer sammenhengende?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 hei=) har du prøvd å gitt ham grøt før du legger ham for kvelden? eventuelt velling? vår gutt er kun våken 1 gang og da er klokka blitt mellom 5 og 7, han er 3 mnd og legger seg mellom 20 og 21 om kvelden...
M-Tos Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2008 Hei! Vi har begynt med smaksprøver på maisgrøt for 2 uker siden. Vi tar det rolig og øker sakte. Håper det skal hjelpe, men foreløpig ser det ikke sånn ut. Det går jo greit, for både jeg og han sovner fort igjen etter hver amming, men kjenner jo at jeg er mer sliten nå enn for bare få uker siden...
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 skjønner deg godt, huska da vi var på det stadiet da han vår våken konstant om natta=/ tar på kroppen i lengden... du kunne jo prøvd velling da, bare 1 skje eller 2 i en flaske med mm eller mme, siden du ikke gir ham så mye grøt ennda=)
M-Tos Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2008 Velling, er det tynn grøt? Altså som et alternativ under en av ammingene? Vet du noe om hvor lang tid man bør bruke på tilvenningen til grøt før man er oppe i en full porsjon? Føler at jeg "gjør noe galt" siden de liksom ikke trenger grøt før de er et halvt år.
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 nei er usikker på hvor lang tid man skal bruke på det, er ikke begynt å gi grøt ennda, lillemann er bare 3 mnd=) velling er tynn grøt ja, har du en skje med grøt i melka så blir den litt tykkere enn bare melk og gir mere metthetsfølelse=) er ikke sikker på hva folk "mener" og hva som anbefales ang tidspunkt for å gi velling men det går iallefall ann å prøve å gi det før du legger babyen å se om h*n sover noe lenger på det=)
sannamin* Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 min datter på 3,5mnd sover om natten. Helt utrolig synes jeg. Men er liksom på vakt hele tiden selv om hun gjør det. Legger seg ved 2030 tiden og sover til 07-08 om morgnen. Synes det er BRA. Blir litt urolig av og til. Så hver gang jeg våkner må jeg sjekke henne at alt virker bra.
eirin20 Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 før var Liam oppe hver 2. time, nå er han oppe kun en gang i løpet av natten:) Legger han kl 2030 og han våkner i 0900 tiden;)
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 jenta mi på 4 mnd, legger jeg 18. 30 ca, da sover hun frem til 22 30 ca å skal ha pupp. Hun våkner en 4 5 ganger utover det for pupp, og kl 06 er det mårra. Utrolig slitsomt, særlig med en samboer som ikke stiller opp............
sannamin* Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 Da må du se å få sparka samboern din ut av senga og få han til å hjelpe deg:)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå