pandabjørn Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 alt dere har kjøpt på kortet også, som feks, møbler, frisør, gaver osv.. det er jo det som er mest riktig å ta med alt sammen, ellers blir regnskapet galt !
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 når jeg sier regninger så tar jeg med de som kommer i posten i form av brev. kort bruker jeg bare om jeg har kontanter på kortet
~sjiraff~ Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Skjønte på den andre tråden at det er litt forskjell på hva som regnes som faste utgifter pr mnd. Men jeg tar med alt som ikke er mat, klær og annet personlig forbruk (hygieniske artikler, frisør, sko).
Trebarnsmamma30 Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Med regninger tenker jeg på huslån, strøm, billån, telefon og slike faste utgifter.. Deler inn i: - regninger - annet: som mat, bensin, klær, medisiner, gaver osv.
Sjefsmegga Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Nei, det regner jeg ikke med som faste utgifter. Fast er: Alle lån, strøm, telefon, forsikringer, det vi setter av til faste utgifter som kommunale avgifter, veiavgift, tv, internett ol. og fast sparing. Feks frisør, møler etc er sånt som ikke er fast her i hus i hvertfall. Blir faktisk helt feil å ta med sånt. Det vi har igjen etter det faste er det som går til forbruk som mat,husholdning, personligpleie, klær, fornøyelse, møbler etc. Disse er utgifter man kan justere mer etter som hvor god/dårlig råd man har. De andre er jo faste, kan jo til en viss grad justere noe der også som telefon, parabol, internett hvis man har dårlig råd, men uansett så trenger de fleste tilgang på noe av dette uansett i dagens samfunn.
pandabjørn Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2008 hvis jeg bare skal ta med regninger og ikke det vi har brukt på kort da sitter vi igjen med 24.000,- for januar mnd, og ikke 9.000,- regnskapet mitt er fordelt på faste utgifter og variable utgifter vet ikke hva som er mest riktig???
sannamin* Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Nei det gjør vi ikke. 1. regninger - regningskonto- strøm,lån, båtplass, tlf,forsikr, osv. 2. mat, bensin, frisør, gaver osv...
Mamma Mirabell Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 Faste utgifter hos oss er alle regninger som kommer fast i posten hver mnd bensin bleier lån bhg resten vi kjøper er utenom.. (klær, sko, frisør og alt det MÅ man ikke ha) Så jeg syns ditt regnskap blir galt
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 Faste utgifter er jo det som er FAST. Altså som betales hver mnd (evt da også hver annen mnd, hvert kvartal osv, siden dette gjelder for renovasjon, komm avgifter osv) Løpende utgifter betalt med kort er ikke fast da det vil variere HVOR MYE man bruker og på HVA. For man handler ikke de samme tingen på kortet hver mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå