En liten en til? Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 lurer på om jeg kan gjøre dette når jeg er gravid.... har hørt litt forskjellig, men ihvertfall ikke bleking...... Noen synspunkter?
ORWF Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 jeg har bleika håpet mens jeg var gravid, trodde ikke det var farlig.. men?????
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Jeg stripet håret for ett par dager siden.. (med bleking hos frisør) Står mange steder at man ikke burde gjøre det.. jeg spurte legen og han sa at det kanskje var greit når det ikke var i hodebunnen.. Han sa at man skulle ikke ta alle sånne ting seriøst.. Da må du jo slutte å leve mens du er gravid.. Farg håret dit og strål om kamp med vår solen
En liten en til? Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. februar 2008 Ja, det er sant. Blir litt mye hysteri rundt hva man skal passe seg for. Har liksom lyst til å se litt fin ut og (uten for mye ettervekst....)
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 hos noen kan hormonene forandre hårfargen...bleking kan bli grønn og farge kan bli rosa, rød, orange...det skjer sjelden men det skjer. men jeg skal selv prøve, og håper det går som planlagt, hihi
babysjuk82 Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Eg har farga håre i mine graviditeta,og mine 3 unger e friske de:-)
babysjuk82 Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Eller,kansje derfor de er så sta??hehe..
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 hei,.. jeg har gått frisørlinjen, og så vidt jeg har lært iallefall så er det ikke farlig å farge håret når man er gravid. alle gassene som kommer fra hårfargen går oppover og det er liiiite sannsynlig at du i d hele tatt puster inn noen av de gassene.. hårfargen går ikke inn i huden heller.. så det skal nok være helt trygt å farge håret nå
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 Det er ikke helt riktig... I siste nr av Gravid (nr1 2008) står det at "Grønn Hverdag mener at hårfargemidler er et av de skumleste kjemiske midlene gravide kan bruke" (side 45). Spesielt kan stoffet resorcinol være hormonforstyrrende. Det er klart det er mye forskjellig som blir sagt, og det avhenger nok også av mengde. Bør nok ikke skifte hårfarge ofte i graviditeten. Selv kommer jeg til å vente med etterveksten til litt senere i graviditeten, akkurat nå dannes organer og utviklingen er lett påvirkelig (er i uke 7).
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 Jeg har farget håret og kommer til å gjøre det igjen. Har spurt frisører og de sier det ikke er farlig. Velger å se litt ok ut jeg, når kroppen ellers eser ut :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå