catine Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Sønnen vår har fått bronkitt, men det er jo umulig å få i han antibiotikamedisinen- han spyr og brekker seg og jeg føler vi piner han.. På apoteket sa de at vi helst ikke skulle blande det med noe.., men er det så farlig? Vil den få svekket virkning eller noe dersom jeg blander det med litt fruktmos eller noe..? Vil virkelig ikke utsette sønnen min for dette 6 ganger daglig (2 ganger antibiotika og ca. 4 ganger med slimløsende medisin) Hva ville dere ha gjort?
♥2 små gull♥ Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Vi fikk beskjed om at den kunne blandes i en melkeflaske hvis hun ikke ville ta den. Mulig det ikke gjelder all medisin, men antibiotikaen vår på 15 mnd. fikk kunne hvertfall det. Ery-Max heter den. Ring legevakten og spør, de kan sikkert svare på det.
eirin20 Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 samme problem her, sønnen min hadde streptokokker, rs-virus og bronkitt... og ørebetennelse.. fikk samme beskjed som deg, så her tar vi srøyten på innsiden av kinnet, ganske langt inn og spyler det sakte inn. Han gråter, brekker seg og liker det ikke, men så koser vi heller masse etterpå, pusser litt "tenner/tannkjøtt" og drikker litt:) så er alt bra:) tenker at det er jo bare for en kort periode:) *lykke til*
tre små... Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 hvilken antibiotika. er litt forskjell på dem men stort sett kan de blandes i noe.. bare han drikker eller spiser opp alt da. noen typer skal jo helst gis rett før mat eller til måltid... så da bør det jo være greit.. hva står det på? vet ikke om det er det samme med slimløsende medisin.. mulig den ikke kan blandes..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå