Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg ang bostøtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som om det ikke holder her hos oss heller:( Så da lurer jeg på hvor mye man kan få i bostøtte og hvem som kan få det?

Jeg har lyst å fortsette å bo i leiligheten siden det er det som er hjemmet til gutten vår, men har ikke sjangs til å betale på det alene, uten støtte. Har ca 12000 smalet i lån og fellesgjeld, er det mulig å få dekket det eller deler av det eller bør jeg begynne å se meg om etter en leieleilighet? (som forsåvidt er nesten like dyrt som lånet er her vi bor....)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke så mye om det siden jeg akkurat har søkt for første gang selv...men gå inn på husbanken.no

Skrevet

Er ikke så lett dette her nei. Gikk inn på husbanken og brukte kalkulatoren der. Da kom jeg frem til at jeg hadde rett på 300 kr i bostøtte i måneden, men det må jo være noe feil.. Da blir jo det ikke vits i i det hele tatt.. Klarer liksom ikke noe mer å betale 12000 kr i måneden hvis jeg får hjelp med 300 kr..........

Skrevet

Bostøtte regnes som et forhold mellom inntekter og boutgifter. Tjener du over 170.000 så får du ikke bostøtte. Tjener du mindre, kan du få, og maks bostøtte ligger på rundt 3600 i mnd.

Du har jo veldig høye boutgifter, så de vil bare regne for en del av den, De har satser, der f.eks i mitt tilfelle, med to barn, leier for 8500 i mnd, får full bostøtte på 3600..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...