Gå til innhold

Noen studenter her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva får dere i stipent/lån?

Har kika litt på utgifter, bhg og hybel kommer seg på 4 500, og i fjor fikk jeg 6000 i stipend, er det likt nå blir det tøft å være student..

er det noe forsørgerstipend eller lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i overkant av 80 000 fordelt på 10 mnd i lån. Deler av det blir gjort om til stipend da du består på eksamen. Tjener en eventuel mann/samboer mindre en 23-24 000 brutto så får man ca 1000 kr ekstra pr mnd i forsørgerstipend.

Men kan jo også jobbe og tjene ca 115 000 ved siden av før det går uteover stipendet.

Skrevet

Du kan sjekke ganske nøyaktig hva du får på lånekalkulatoren på lanekassen.no - langt enklere enn å regne ut snittet av hva tilfeldige dibbere får. =)

Ja, du får litt mer når du har barn.

Skrevet

Jeg er student. Får vel utbetalt 7000 i mnd. som er inkludert et forsørgerstipend på 990 kr eller noe sånt. Jeg har hatt deltidsjobb i tillegg da, så jeg har tjent helt opp til maxgrensen av det som går an å tjene i tillegg til lånet. Når det er sagt så har jeg klart å spare hele studielånet mitt og kun brukt pengene som jeg har tjent på å jobbe, men vi er to studenter da - så jeg har en å dele utgiftene med og da lever vi veldig bra. Har ikke bil da, så der er det mye penger å spare:)

Skrevet

studieplassen er 3 og halv times kjøreing fra hjemmet så håper jeg får mer enn de 6000kr jeg fikk i fjor :-S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...