Bærta å babyn Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Hva får dere i stipent/lån? Har kika litt på utgifter, bhg og hybel kommer seg på 4 500, og i fjor fikk jeg 6000 i stipend, er det likt nå blir det tøft å være student.. er det noe forsørgerstipend eller lignende?
~sjiraff~ Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 i overkant av 80 000 fordelt på 10 mnd i lån. Deler av det blir gjort om til stipend da du består på eksamen. Tjener en eventuel mann/samboer mindre en 23-24 000 brutto så får man ca 1000 kr ekstra pr mnd i forsørgerstipend. Men kan jo også jobbe og tjene ca 115 000 ved siden av før det går uteover stipendet.
Gjest ->>- Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Du kan sjekke ganske nøyaktig hva du får på lånekalkulatoren på lanekassen.no - langt enklere enn å regne ut snittet av hva tilfeldige dibbere får. =) Ja, du får litt mer når du har barn.
nati, knotten & lille karamell Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Jeg er student. Får vel utbetalt 7000 i mnd. som er inkludert et forsørgerstipend på 990 kr eller noe sånt. Jeg har hatt deltidsjobb i tillegg da, så jeg har tjent helt opp til maxgrensen av det som går an å tjene i tillegg til lånet. Når det er sagt så har jeg klart å spare hele studielånet mitt og kun brukt pengene som jeg har tjent på å jobbe, men vi er to studenter da - så jeg har en å dele utgiftene med og da lever vi veldig bra. Har ikke bil da, så der er det mye penger å spare:)
Bærta å babyn Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2008 studieplassen er 3 og halv times kjøreing fra hjemmet så håper jeg får mer enn de 6000kr jeg fikk i fjor :-S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå