Jetamio Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Har hørt at man ikke skal løfte noe særlig den første tiden etter keisersnittet.. Hvor lenge skal man være forsiktig? Og hvor mye kan man egentlig løfte? Og hvordan løser man dette når man har en på 2 1/2 år hjemme?? Erfaringer??
hund&barn@fullrulle Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Man skal ikke løfte mer enn vekta av babyen i 6 uker mener jeg da var... Hadde en på 2 år etter jeg hadde ks. Løste det med å la han bli veldig "stor". Fikk klatre på stellebordet selv, ga han stor seng før babyen kom til osv. Tror vi tjente masse på det og han var stort sett bare grei å ha med å gjøre.
Sjokoladekaka Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 ca 6 veker uten for tunge løft. Du kan løfte babyen, men ikkje særlig meir er vel det som er anbefalt. den på 2,5 kan vel gå sjølv:) dette er jo fordi ved KS så går dei gjennom alle muskellaga inn til livmora. og det har nok med at musklane skal få tid til å gro skikkelig sammen igjen:)
Jetamio Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2008 Selvfølgelig går han selv, men føler at det enda er mye løfting ... inn og ut av bilen, opp og ned til spisestolen ved bordet osv. Men man må vel bare begrense det og se hva som virkelig er nødvendig.. Noen ganger så MÅ man jo bare..
Konsulent surrehue+3 med tut Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Min mellomste var bare 10 mnd da neste kom ved keisersnitt. Vi løste løfteproblemer ved at mellomste delvis klatret selv oppi fanget mitt når jeg satt i stol eller sofa. Løft fra gulv måtte pappaen ta i begynnelsen, men at man ikke kan løfte så veldig mye før etter 6 uker synes jeg bare er tull, man klarer alltids å finne en måte å løfte på, man må bare unngå å bruke magemusklene..
~~DoraDora~~ Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Jeg løftet storebror på 2 år og 8 mndr opp på toalettet for å skifte bleie på ham...med det resultatet at keisersnittet revnet opp... 1 1/2 cm :-( Jeg hørte lyden av at det revnet litt også, og den lyden glømmer jeg aldri. Måtte på sykehuset, og der stripset de det igjen (heldigvis så var det ikke så mye, så det holdt å stripse). Men etter dette ble det mye styr med betennelse og det hele. Etterpå adlød jeg rådet om å ikke løfte tyngre enn babyen de neste ukene. (rådet er de 6 første ukene etter keisersnittet...og så skal en unngå feks sit ups de første 6 månedene) Når jeg skulle skifte bleie på den storebror, så gjorde jeg det mens han lå på gulvet.
hund&barn@fullrulle Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 Han kan klatre selv i bilen også.... Bare støtt han.... utrolig hva de klarer når man får være stor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå