Gå til innhold

Jeg er en dårlig ste-mor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en dårlig ste-mor for jeg bruker mere penger på mitt vårt felles barn enn på hans barn....

Jeg sparer regelmessig på konto til poden, de andre får penger når vi er på butikken til å handle for og jeg putter av å til småpenger på bøssene deres.

Jeg kjører de til og fra trening og venner. Jeg følger opp og hjelper til med lekser. Og jeg lager mat til de.

Og er det salg noen plass hender det seg at jeg kjøper ting/klær til de som de trenger, i motsetning til at jeg handler til vår felles, da går det mye på impuls, kjøper ting som han strengt tatt egentlig ikke trenger

Videoannonse
Annonse
Skrevet

avslutta litt fort...

Men far er den som betaler ting til skole, treningsavgifter o.l.

Så da er jeg en årlig ste-mor, ut i fra hvordan jeg har lest andre innlegg på denne siden...

Skrevet

og denne er antagelig mynta på meg... det er ikke lenge jeg gidder å forsvare at man skal ta vare på hverandres barn, men du er ikke en dårlig stemor! du tar jo faktisk vare på dine stebarn og gjør med dem som du gjør med din/e egne. du putter penger på sparebøssa og kjøper det de måtte trenge, du kjører hit og dit, og lar dem få merke at du bryr deg når de er his deg/dere! Jeg vet ikke hvor du i mine innlegg har lest at det er å være en dårlig stemor?

Skrevet

dessuten har jeg aldri pålagt meg retten til å vurdere om noen gjør en god eller dårlig jobb som forelder eller steforelder... jeg aner ikke hvordan folk her oppdrar ungene sine. mitt poeng er at man skal ha respekt for unege enten det er dine egne eller kjæresten din sine barn.

Skrevet

om det var deg eller andre husker jeg ikke, men intrykket jeg satt igjen med var at om en ikke bruker like mye kr på enge som stebarn var det "feil".

Ja, jeg bruker mer PENGER på vårt felles barn og NEI jeg har ikke dårli samvittighet for det! de får tross alt mye fra sin mor side som mini ikke får.

Jeg bruker like mye tid på alle tre, RETTELSE; jeg prøver å bruke like mye tid på alle, og gjøre ting sammen med dem. Sammen alle tre barna, de er søsken og bør knytte sterke bånd seg i mellom.

Ble bare så provosert av mange innlegg. Trur barna heller vil ha tid og oppmerksomhet sammen med "den andre voksne" enn at det skal være likt i kroner og øre.

At jeg vil sikre mitt barn økonomisk er mitt valg, vil far sikre de to andre få han spare.

Gjest marie-s
Skrevet

Høres ikke ut som noen dårlig stemor i det hele tatt etter det jeg leser og jeg er en singel biomor.

Skrevet

ja uff du er en dårlig stemor.. er i samme situasjon.. men jeg er den onde stemor da;) heheheheh jeg tror enkelte ser litt for mye disney samtidig som de leser a4 psykologi og pedagogikk;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...