Trollet73 Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Jeg holder på å starte nettbutikk, og trenger deres hjelp! Kan dere svare på følgende spørsmål? Jeg skal prøve å holde prisene lavest mulig, så derfor har jeg fast porto på kr 49,-. Derfor lurer jeg på hva dere foretrekker: - lave priser, fast porto? (slik har jeg det i dag) - høye priser, gratis porto - vanlige priser, porto etter postens takster (fra kr 7,- til kr 120,-) Jeg blir veldig glad om dere vil dele deres synspunkter på dette.
milk Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Synes det høres bra ut slik som du har det:) Lykke til!
Trollet73 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2008 Takk for svar. Problemet mitt er at jeg på enkelte produkter har så liten fortjeneste, at om man bare skal handle én så taper jeg penger på å sende den. Emballasjen koster jo også, og når man feks tjener kr 4,- på en ting og må skatte av dette i tillegg, så vil det ikke lønne seg å sende ut. Jeg håper med porto på 49,- at det innbyr til større kjøp enn én ting. *Nå skulle jeg hatt den skratte-smilyen fra scrapping.no* Det ville kanskje tatt seg dårlig ut om jeg skrev at de som bestilte lite fikk pristillegg... Men jeg har kjempestor forståelse for at dette er et problem. Derfor jeg grubler meg grønn på hva som er lurest.
*Vetlis* Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Kan du ikke feks ha det sånn at de må handle for minimum 100kr?
Trollet73 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2008 Folk vil vel antakelig føle det slik selv, for ellers blir portoen usedvanlig høy. Men jeg vil ikke nekte noen å handle for mindre dersom de ønsker det. Feks så var det en populær vare som de fleste var utsolgt for like før helgen, og den hadde jeg inne. Jeg vil ikke nekte noen å kjøpe den, og betale kr 49,- i porto, om de ønsker den veldig. "Overskuddet" på de som bestiller lite, går jo på en måte med på å sponse mellomlegget til dem som bestiller mye (for her må jeg gjerne betale kr 120,- i porto til posten). Slik vil det kanskje jevne seg ut, men jeg aner jo ikke hvor mye folk kommer til å bestille eller om jeg taper sinnsykt mye penger på denne sprø idéen min.
Trollet73 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2008 Foreløpig har jeg ikke det. Eneste jeg vurderer å ha pakkepris på er når de nye seriene til Basic Grey kommer. I tillegg til at jeg skal ha god pris på de multipakkene med alle arkene. Når det gjelder Thickers, så har jeg aldri sett dem til lavere pris. Så det er ikke mye å gå på. Utfordringen min er jo at jeg skal prøve å få det til å gå rundt, for det er mye utgifter ifm drift, frakt fra usa, moms, programvare, emballasje etc. Det er laaaaaaaaaaaaangt igjen til jeg kan håpe på å tjene noen kroner på dette.
Trollet73 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2008 Det hadde vært moro med en bestilling fra deg Når det gjelder messa, så ikke ha for høye forventninger. De fleste reagerer på at det ikke er noe tilbud der. Selv var jeg der bare i april i fjor, men syntes generelt at prisene var høye. Kanskje et tilbud innimellom, men det var ikke merkbart at det var MESSE. Ble litt skuffet jeg, og det ser jeg på scrapping.no at flere ble.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå