Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 I det nyeste BAM bladet står det at man ikke skal spise pasteuriserte mykoster... er feta ost = myk ost? Jeg trodde det bare var upasturiserte oster jeg ikke skulle spise, og har spist store mengder feta ost.... nesten hver dag i salaten.... bør jeg slutte med det?
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Jordmor sa til meg att jeg skulle holde meg unna fetaoster og sånt..Så jeg gjør jo det, allefall for sikkerhetsskyld.
Lyst på en til! fekk prins:D Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har spist mye fetaost også. Jordmor sa ingeting om at fetaoster var farlig, da jeg spurte henne.
Lille`mor & lillebøll Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Oida,og jeg som hadde det i salaten idag også...+ 2 ganger i uka. Tror kanksje min lege eller jordmor ville vært pålagt og opplyse om slike ting viss det hadde vært så stor fare med det!!?? Spist er spist i hvertfall lite jeg kan gjøre med det nå......
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Det er vel egentlig OK å spise feta ost for den er pastaurisert. Men etter at en kvinne mistet tvillingene sine pga bakterier fraråder de oss gravide å spise det nå.
musemor... Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Fetaost er ikke en mykost, mykost er oster som brie og camembert osv. Du kan trygt spise pasteurisert fetaost laget på kumelk, som for eksempel de danske typene. Den greske typen laget på geitemelk, som du får kjøpt på blant annet Meny, holder jeg meg unna for tiden, dessverre... den er jo såå mye bedre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå