Gå til innhold

Utenom tema..kordan bli kvitt følelsa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt følelsa for en i 6 år nå.han vil ik mere me meg.vi har bare sex av og til.d har vi hadt i 6år nå.forhold villa han ik mer.tenke kun på han..redd for at han finner seg dame.e sjalu av meg..enkleste ha vel vært og ik ha mer kontakt,eller se han..men går ik d heller,han e far til mine 2 minste og den i magen.så eg må jo treffe han.og nå ser eg han hver dag pga jobben hans. Blir bare verre d her.får han seg ny dame,takle eg d ikke! Han e en spesiell person for meg.kommer aldri t og glemme han.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å ta litt avstand til han en stund. Vise ham at du ikke bryr deg så mye om han (noe det du selvfølgelig gjør), men da begynner han kanskje å tenke litt over det. At faktisk han kan miste deg også, at faktisk du kan finne en annen også... Jeg mener ikke at du skal finne deg en annen mann, men bare prøv å ikke hvis han at du er så avhengig av ham og slutt å ha sex med ham....

Sikkert ikke enkelt, men tror kanskje at han begynner å tenke litt da, du er jo trossalt mamma`en til hans barn :-)

Uansett lykke til hva enn du bestemmer deg for :-)

KLEM

Skrevet

Tja, jeg maatte paa et annet kontinent for aa faa skjelefred. Kanskje litt drastisk- men aa se fyren hver dag og ha sex med han fra tid til annen hvis du vil ha et godt tryggt stabilt liv er I allefall helt galt. Du kan jo ikke finne dromme prinsen naar du gjentatte ganger kysser denne slimfrosken. Paa tide aa si NEXT!! Skift fokus, ny jobb, ny utdannelse eller ny bosted. Det er mitt raad I allefall. Du vet det diktet av karin boye... Det gjor vondt naar knopper brister... Forandring gjor vondt, men her trengs det fordi det er umulig aa bli I situasjonen.

Skrevet

Jeg slet med å komme over eksen jeg også, tok mange år og komme over han, men det gikk over når jeg fant min nåværende kjæreste...jeg ville gjort som dem over her, prøvd i den grad det er mulig å få litt distanse og slutte å ha sex med han...det gjør alt bare verre for deg...

Fokusere på andre ting, kanskje dette er tiden for nye hobbier...

I sist svangerskap var jeg også veldig dårlig og hadde derfor ikke muligheten til å gjøre så mye, jeg kjøpte meg et babyalbum og begynte med Scrapbooking på kveldene....:)

Skrevet

Jeg vet dessverre litt om aa miste en mann elsker- det var det som gjorde meg til misantrop.. Jeg mister haaret og stemmen- saa gikk jeg ned 20 kg (og jeg er lett normalvekt fra for) dette resulterte I at jeg mistet min baby I 19 uke. Dette skjedde dagen for en eksamen. Jeg klarte ikke ha den, det var muntlig og jeg bare satt aa grein. Stemmen var delevis borte I 6 mnd og helt borte I 3. Det blir nok aldri helt bra for meg. Men det hjalp veldig aa starte med en ny. De sier at det som ikke tar livet av deg gjor deg sterkere, men for meg stemmer ikke det. Det vil for alltid vaere et arr I sjelen min etter Han og det aaret I helvete. Naar jeg ser tilbake paa det naa ser jeg ogsaa hvor stor selvmords fare jeg var I- burde seff hatt proff hjelp, men det ble ikke noe til det. Vaerken medisiner eller terapi. Lykke til, husk blodende saar gror...

Skrevet

Spill kostbar:-) Det gjorde jeg før jeg og sambo ble ilag. Vi var bare "pulevenner", men så ble det følelser inne i bildet...

Satte ned foten, og jammen kom han ikke "krypende" etter noen uker:-)

Nå venter vi vårt andre barn, og har det kjempe fint sammen.

Skrevet

Helt enig, å gjøre seg kostbar er ofte det som skal til :-)

Og til deg luremus: Ikke løye du kaller deg selv for "luremus" :-D hihi....

Skrevet

Hm,kansje eg ska prøv og spille kostbar.men bi vel vanskeli og takke nei.når eg e avhengi sjøl. Hørt lite fra han i siste.redd han har ei annen ei.sånn egentli e han ik my og tenke på..men følelsan tar vist overhånd.

Skrevet

Hei babysjuk82

Skjønner at det ikke er lett for deg nå. Først bør du fokusere på livet ditt og på hvordan du vil ha det. Alt tyder jo i hvert fall på at du ikke er fornøyd med situasjonen du er i nå. En forandring må til, og du må innfinne deg i at den kan være vond og det kan være en lang vei å gå.

Du må spørre deg om det virkelig er han du vil ha? Mest sannsynlig så vil du svare ja på det spørsmålet nå i og med at det er mye følelser i bildet - i hvert fall fra din side. Tror du innerst inne at han er glad i deg, men tar deg for gitt? Vil du i motsatt tilfelle være sammen med en som ikke er det, men "bare" fordi han er far til dine barn? Tenk deg om. Er det slik at du tror at han er glad i deg, men tar deg for gitt, og du ser for deg at dere kunne ha et fint og alvorlig kjæresteforhold kan det være verdt å kjempe for, men som jentene sier over her så må du legge en ny strategi. Vis at du er uavhengig (selv om du sier at du er). Du behøver ikke å avvise han helt, men vise at du er veldig opptatt en tid framover. Bestem deg evt for å si nei neste gang han kan, og foreslå heller et annet tidspunkt som "passer bedre for deg" og ikke virk overinteressert. Hvis du viser at du ikke legger opp livet ditt etter han, så vil han nok bli mer interessert i deg, hvis det er slik at han tar deg for gitt. Du vil nok merke at du vil føle deg bedre, samtidig som du snur situasjonen slik at du vil få "kontrollen". Tenk på målet, da er veien lettere å gå uansett hvor tungt det kan være i perioder! Lykke til:-)

Skrevet

Og du, angående sjalusien din. Vet han om den? I så tilfelle så kan den bare føre til større avstand mellom dere. Prøv å være avslappet og si til deg selv at du er spesiell for han også, og hvis han treffer en annen, så kommer han til å savne deg. Prøv å ikke legg for mye vekt på det. Kanskje det er det som må til for at han skal finne ut at det er deg han vil ha? La han finne ut av det på sin egen måte, samtidig som du skifter strategi (som over). Da bevarer du respekten for deg selv, og det er viktig, kanskje viktigst av alt!:-) Igjen lykke til!

Skrevet

Hvordan stiller han seg til graviditeten naa? Foler med deg, men haaper at du kan finne en mann som er snill og god mot deg og som du kan vaere deg selv med.

Skrevet

Uff, får helt vondt av å lese hva mange av dere har opplevd.

Du trenger å virkelig innse hva du er verdt!

Ingen kvinne skal trenge å gå rundt å vente på at en mann skal vite hva en er verdt og at han skal innse hvor fantastisk du er! Innser han det ikke allerede, så er det bare: NEXT!!

Den harde realiteten er at han mest sannsynlig aldri kommer til å innse det, så hvorfor skal DU gå rundt å være lei deg og bruke flere uker og måneder av livet ditt til å være knust og trist over en som ikke vil ha deg en gang!!? Fokuser på fremtiden! Se fremover og begynn og drøm om han der ute som kommer til å forgude deg og gjøre alt for deg og barna dine!

Innse at du er fantastisk og at du fortjener bedre!!! :)

Skrevet

Signerer paa den jeg du. Aa leke kostbar virker kanskje en stund, men hvem vil vel ha saann en type som HI, som kommer aa gaar naar det passer I 6 aar..... Liker ideen av aa kutte tvert.

Skrevet

Nå er jeg deppa.fikk vite at han har et godt øye til ei anna ei,alerede. Jævli sjalu.ho e sikert my finar enn meg.bare og tenke på at han er sammen me ei anna ei,sjære i mitt hjerte.huf,ka gjør eg nå da? Sitte bare og grin.atter en gang.

Skrevet

Koffer bi vi sjalu egentli?

Skrevet

D eg ment va egentli,kofer må d finnes sjalusi.

Skrevet

Hei!

Jeg tror vi lever i en verden hvor vi tror at vi kan kontrollere alt. Kjærlighet er en av de tingene vi ikke kan kontrollere.

For at kjærligheten skal være god må man være to som føler det samme. I en gjensidig forelskelse kan følelsen av å miste kontroll oppleves deilig og svevende.

I en destruktiv forelskelse, vil denne følelsen være vond. Hva han gjør, hva han føler og hva han velger, kan du til en viss grad være med å påvirke, men IKKE kontrollere.

Jeg tror at sjalusien gjør en usikker og hjelpesløs. Følelsen av å miste kontroll.

Husk at du er herre over dine egne følelser og reaksjoner, og at du har mulighet til å kontrollere disse, i det minste å prøve å kjøre de inn på et annet spor ved noen små forandringer.

Sjalusi gjør oss hjelpesløse og til ofre. Det er ingen god følelse, selvfølelsen er på bunn og det fører ikke noe godt med seg.

Men husk at du kan snu det. Du har et valg. Både følelsene dine for han og frykten for at han finner en som du føler er bedre enn deg vil være der. Alt han gjør og føler må du prøve å tenke at du ikke er herre over og ikke kan kontrollere, men du kan velge hvordan du vil REAGERE, du kan velge å velge han bort, du kan velge å ikke bruke livet ditt på han, du kan velge å føle deg for god for han og at han ikke fortjener deg. Det kan høres så lett ut, men jeg vet det er vanskelig når det er så mye som binder deg til han. Men allikevel må du spørre deg om det er slik du vil ha det. Det virker ikke som om du er fornøyd med situasjonen og sjalusien din. Det er kun DU som kan snu situasjonen. Jeg tror mye handler om å skifte innstilling. Instilling til deg selv, og hva du selv fortjener. Etterhvert som innstilingen din endrer seg, så tror jeg følelsene dine vil gjøre det samme. Det kan være en lang vei å gå, men tenk på målet, tenk på hva du er verdt og hva du vi ha ut av livet for både deg selv og barna dine. Da tror jeg du til slutt vil bli mye mer fornøyd med deg selv og stiller andre krav til valg av kjærester. En kjæreste som virkelig vil ha deg for den du er og ikke kan få nok av deg. Han finnes der ute et sted, ikke gi opp og vær fornøyd med deg selv og dine valg. Det er det viktigste.., det er jo tross alt valgene dine du skal leve med videre og deg selv. Masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...