Propellmamma til 2 Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Har dere forsikret barna? Evt hvorfor/hvorfor ikke? Jeg har forsikring på begge barna, men etter å ha snakket med et par leger ble jeg litt påvirket... de mener det er overflødig med forsikring på barna da de får den hjelpen de trenger i helsevesenet uansett.
ApriIbaby Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Har forsikret. Trenger vel penger til tilretteegging hjemme og opphold utover i liovet også. det får man ikke av helsevesenet
Fikk maibaby06 Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Ja det får de sikkert, men skulle barnet bli arbeidsufør er det ingen som kommer løpende med noe mer enn minstepensjon til de. Vi har forsikret barna, med uføredekning (arbeidsmessig) som var det viktigste kriteriet vi så etter.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Forsikret.. Skulle det skje noe som tilsier at man trenger tilrettelegging i hjemmet.., jeg må gå hjemme med han eller pleie resten av livet dekker jo ikke helsevesenet det med mindre man har forsikring..
Tommage♀♂ Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Når jeg leser om den ene etter den andre som sloss med helsevesenet for å få det de har krav på så; ja, mine barn er forsikret.
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Ta for eksempel et par jeg kjenner. Ene barnet fikk en diagnose som innebærer sykehusopphold en gang i måneden (en ukes varighet) og at ingen av barna kan gå i bhg pga at gutten har dårlig immunforsvar. Det betyr at den ene av foreldrene ikke kan jobbe = mindre inntekt. I tillegg må de kjøpe inn utstyr og medisiner som ikke dekkes av trygdeverket. De har ikke forsikring og anbefaler alle de kjenner å skaffe det, for du vet aldri om noe sånt kan skje deg.
shanty73 Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 jepp forsikring... som konverterer til deres voksen livsforsikring ved alder av 26.... Mye det offentlige ikke dekker som feks mulighet for å være mer tilgjenglig om barna skulle trenge det ved sykdom....
mammmamia ** Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Signerer... Vi har ifølge min far som jobber i forsikringsbransjen, den beste barneforsikringen på markedet, betaler et par hundre i måneden, og om vi ikke får bruk for det er det den beste "investeringen" vi har gjort uansett... Vi har ikke mulighet for å spare opp like mye for egen hånd, så JA, vi har forsikret mot alt...
Propellmamma til 2 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. februar 2008 Så sant så sant :-) Godt vi har forsikret de små :-) Hvor har dere forsikring? Er midt i en fase med flytting og bytter husforsikringer o.l. og vurderer nå om jeg bør bytte på barna også. Har VITAL i dag.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Våre barn er forsikret ja... Tør ikke annet i tilfelle noe skulle skje!!!
mammmamia ** Skrevet 16. februar 2008 #11 Skrevet 16. februar 2008 Vi har TrygVesta sin Barne og UngdomsEkstra, det var den desidert beste på markedet da vi tegnet i fjor. Nå er visst Storebrand sin nye også veldig bra, og billigst er nesten aldri best!
Propellmamma til 2 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 16. februar 2008 Kan den konverteres til voksen forsikring, mammamia** ?
Tingelingelate med to tomater Skrevet 16. februar 2008 #13 Skrevet 16. februar 2008 Ja begge våre er forsikret, har overhodet tenkt på å IKKE forsikre de i det hele tatt. Han legen som du snakket med kan neppe være med i verden når det er snakk om hvordan helsenorge funker. At alt dekkes via det liksom.
mammmamia ** Skrevet 16. februar 2008 #14 Skrevet 16. februar 2008 Det har jeg faktisk ikke sjekket opp, du kan jo se på www.trygvesta.no :-)
Fikk maibaby06 Skrevet 16. februar 2008 #15 Skrevet 16. februar 2008 Hvis det ikke er uføredekning er det ikke så mye poeng i å konvertere. Har den uføredekning og kan konverteres, trenger man ikke å gi nye helseopplysninger, det vil si at noe som har vist symptomer etter at man tegnet forsikringen er uten betydning for ev utbetaling. Tegner man forsikringen tidlig nok er dette gull verdt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå