Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Hva om dere begynner på jobb kl.07.00? Får dere da komme "litt" før åpningstid? jeg skal søke nå,og ser at det er så mange som åpner syv,men vi er jo også mange som begynner syv på jobb.. hrmf..
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Her åpner noen barnehager 6.45. Finnes ikke sånne hos dere og?
Synn(d)e Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Kan aldri tenke meg at det er greit å komme "litt før åpningstiden" hver dag. Da blir du ikke veldig populær, om du i det hele tatt kommer inn døra.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Uff stakkars liten som ikke får sove ut skikkelig om morgenen! Sambo har selv jobbet i barnehage og vi har en god del i vår vennekrets som jobber i barnehage + svigermor og hennes søster og ALLE er fra seg over sånne som står å tripper utenfor barnehagen når de kommer å skal åpne. Får ikke hengt av jakkene sine engang før de får en unge slengt i armen å foreldra løper. Pleier også være de samme foreldrene som klager over de få ukene fri barnet har "krav" på i løpet av et år.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Ikke så lett å få til annen løsning, når begge foreldrene begynner klokka 7 på jobb... Er en del av oss, der mor er feks hjelpepleier, far er ingeniør og jobber i industrien. Og nei, ungene våre er ikke i barnehagen mer enn høyst nødvendig, hentes så tidlig som mulig, og har fri når vi har fri og mer til når besteforeldre har de. Men vi er kanskje de som løper avgårde om morgenen, for 15 minutter fra barnehagen til jobb, pluss omkledning, er ikke mye...
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Da får du avtale med arbeidsgiver at du kommer litt senere da... eller at du går ned til 90% stilling eller noe sånn. Vår bhg. er åpen fra 7.30-16, og da sier det seg selv at ikke jeg kan ha full stilling, jeg vil ikke at ungen vår skal være hele dagen i bhg. heller, da får hun kun noen få timer med oss på ettermiddagen. Tror heller ikke ansatte er veldig glad i de som kommer før tiden. Åpner det kl. 7 så åpner det 7.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 Hør med bhg.en, mest sannsynlig kan de ta i mot barnet kl.0645.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 "mest sannsynlig kan de ta imot barnet kl 06.45." når barnehagen åpner 7? Åpner de 7.00 så åpner de 7.00! Hva da hvis noen vil komme 06.30 skal de få lov til det da hvis noen får lov å komme kvart på? Nei vet du hva! Respekt for arbeidstiden til de som jobber der skal man ha! Har man fått barn så får man ta konsekvensen av det også. Som noen over her sa, be om å få komme senere på jobb, evt gå ned i stillings %. Det har vi gjort her hjemme. Aldri om jobbene våre skal komme foran barnet!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Selvfølgelig kan du ikke komme før åpningstid. SKal de som jobber i barnehagen komme tidligere og jobbe uten lønn fordi du trenger det? Jeg jobber selv i barnehage og finner det utrolig irriterenes når man har foreldre som alltid dropper inn med barna før åpningstiden. Der vi jobbet sist var det en som alltid kom 5 min før tiden, jaja tenkte vi er jo bare 5 min og vi kommer alltid litt før alikevel. Men når du har tilatt at de kommer inn 5 min før en stund, så prøver de å komme 10 min før. Endte med at vi måtte starte å låse dørene fram til når barnehagen skulle åpne.
dione Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 så liten innsikt du viser i innlegget ditt! ' Det er nok av barn som faktisk våkner uthvilt klokken 6 om morgenen, det handler bare om å legge de i tide det. Dessuten er det mange mennesker som må jobbe for å få det til å gå rundt økonomisk. Norge er et av de landene i verden som har lengst svangerskapspermisjon. Det er vanlig å måtte jobbe. Ikke alle som har rike ektemenn eller har lyst til å snylte på trygdekassen i år rekker. Det er heller ikke alle som har mulighet til å få skreddersydde avtaler med arbeidsgiver om å komme sent på jobb. Og det er ikke alle som har familie og venner som har mulighet til å hjelpe til i det daglige. Det er klart det er en fortvilet situasjon for mange arbeidende foreldre at barnehagen åpner klokken 0700 når jobben begynner samtidig. Og om de står klar om morgenen utenfor barnehagen viser personellet dårlig innsikt om de ikke har forståelse for at de har det travelt. Jeg er overbevist om at ikke ALLE har like lite innsikt som deg. Selv er jeg så heldig at jeg har en mann som begynner på jobb klokken 0830, og derfor har vi ingen problemer. Men selv begynner jeg klokken 0700, og hadde jeg vært alene med barnet mitt hadde jeg vært av disse som sliter med å levere om morgenen. Derimot er jeg ferdig på jobb klokken 1430 og henter alltid tidligst.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #11 Skrevet 17. februar 2008 HI her. Jeg er student og skal ut i praksis i to måneder. Da MÅ jeg begynne syv. Vanligvis leverer jeg ho rundt åtte og henter i tre-tiden. Noen ganger levere ni og hente halv fire. Ho er alltid våken seks om morgenen for hun blir alltid lagt kl syv. Så hun er uthvilt. Barnehagen hun er i nå skal nedlegges så jeg må ut å søke på nytt. Jeg er vant til at de åpner kvart på syv, men jeg ser mange åpner syv. Det fikk meg til å tenke over hvordan jeg i all verden skal få til det?? Selvom praksis er kortvarig, så er de strenge, kan ikke komme over tiden hver dag. Og jeg er snart ferdig med studiene og skal jobbe i helsevesenet og da må jeg være klar syv om morgenen... Så deeeerfor bare lurte jeg på hvordan dere andre får det til. Mannen min er en pendler så han drar før fem om morgenen..
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #12 Skrevet 17. februar 2008 skulle ønske bhg åpnet kl 07 jeg....aner ikke hvordan jeg skal komme meg på jobb i tide, siden bhg åpner 0730, er vel ute derfra senest 0740 og det tar meg hvertfall 20-25 min å komme meg inn til byen... gulp. er alene med gutten...
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #13 Skrevet 17. februar 2008 Sjekk om det finnes en barnebygg-barnehage i nærheten, slik jeg har forstått det har alle barnehagene der åpent fra 06.30 til 17.30. Ikke finn på å spørre om det går ann å levere tidligere, det er frekt og viser at du har liten respekt for de ansatte. Ville heller hørt om barnehagen kan tenke seg å utvide åpningstiden, for om det er stor interesse hos foreldrene er det kanskje noe de bør vurdere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå