Gå til innhold

4 mnd og grøt = magevondt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange av dere som begynte med grøt/fruktmos ved 4 mnd hadde problemer med at de fikk magesmerter noen timer senere? Er det bare noe man må igjen pga tilvenning, eller burde man da vente?

Noen som merket om grøt ga mer vondt enn f.eks fruktmos.

Jeg ammer ikke og vil derfor begynne med grøt ved 4 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med grøt da lillegutt var litt over 4mnd. Det gikk helt fint. Merket ikke noe problemer med magen. Bare nå i det siste han har begynt å bli litt hard i magen.

Vi blander malt i grøten, før vi har oppi grøtpulveret.

Tror det er veldig forskjellig om de for vondt magen eller ikke. Men grøt tilvenning betyr ikke nødvendigvis magevondt. Slik som lillegutt fikk ikke det:)

Skrevet

glemte og si at han er 6mnd nå..

Skrevet

Ingen magevondt her i allefall. Hadde jeg merket noe slikt ville jeg nok ventet litt.

Om baby får vondt i magen av grøt kan det være lurt å heller starte med grønnsaksmos(siden det er mere mat en fruktmos). HS sa grønnsaksmos er mildere for magen enn grøt.

Skrevet

Har hatt litt samme erfaring, begynte så smått med noen skjeer velling da hun var 4 mnd, men tok en pause og trappet litt opp igjen da hun ble 5-6 mnd. Spurte hs og hun anbefalte å ta en liten sje maltekstrakt i grøten. Har kjøpt på Helios, men finnes sikkert flere steder. har ikke brukt det så mye, men verd å prøve! Lykke til!

(jeg har også blandet grøten med moset frukt, sånne begre, slik at den første grøten var mer frukt enn grøt, kanskje det hjalp litt også...?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...