Gå til innhold

Ang smertestillende ved fødsel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rakk ikke å få noe smertestillende forrige gang jeg fødte.

Husker jo at fødselen var vond osv men er litt der nå at om jeg rekker det nå så vil jeg kanskje ikke ha det.....Jeg overlevde jo forrige gang.

Noen andre med samme tankene el vil dere helst ha det hvis dere kan?

Lurer også på epiduralen,er det bare sånn at man mister følelsen fra livet og ned?Var det verdt å få det dere som har det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil ha en naturlig som helst fødsel.

Har født en uten noen ting. Tok ks med nr 2. Så nå håper jeg på naturlig fødsel uten epidural. Bare husk å pust riktig så går det bra;)

Skrevet

Jeg hadde epidural og lystgass sist. Lystgassen er jo ikke smertestillende i seg selv, men gjør deg så fjern at selve smerten også blir litt fjern på en måte... Med epiduralen blir en bedøvet fra livet og ned ja. Mange får nedsatt rieaktivitet av den, og må settes på drypp. Det skjedde med meg, men da gikk det jammen unna etterpå. Epiduralen tok heller ikke alt smerten hos meg. Tok alt fremme på magen, men ikke bak i ryggen. Allikevel var det som å komme til himmelen :-) Også var det veldig godt å ha den når jeg skulle syes.

Jeg er ikke akkurat noen racer føder, så jeg regner med å ha epidural denne gang også. Det som for meg var den største ulempen med epiduralen, var at det gjorde så vanvittig vondt i innstikksstedet flere uker i etterkant. Men var absolutt verdt det for det :-)

Skrevet

Første fødselen min hade jeg heller ingen smertelindring. Ved forje fødsel fikk jeg akupunktur, d va saker d. Vet hvertfall hva jeg skal be om denne gang om d blir nødvendig. YES! Akupunktur!!!!

Skrevet

Takk for svar:) Tror jeg venter å ser ann nærmere jeg hva jeh bestemmer meg for.De prøvde jo akupunktur på meg men det hjalp ingenting så det gidder jeg ikke å prøve igjen!hehe

Får nok ta det som det kommer:)

Skrevet

Jeg har hatt en fødsel med bare lystgass. Jeg syns det hjalp veldig, og vil ha det igjen nå. Jeg husker at jeg trygla jm om å få epidural til slutt, men da var det for sent. Har veldig lyst å prøve meg uten det nå også, men jeg tar det litt som det kommer.

Vil også gjerne prøve akupunktur.

Skrevet

Jeg har to fødseler uten epidural bak meg. Første gangen rakk vi det ikke, andre gangen vet jeg ikke helt hvorfor jeg ikke fikk. Nå SKAL jeg ha det. Har vært å snakket med jordmor på sykehuset og det er ikke snakk om å føde for meg uten epidural - Jeg vet at de ikke garanterer det og vil jo skjønne det dersom det er en GOD grunn til at jeg ikke får det, men de har lovet meg å gjøre det de kan.

Skrevet

Skal prøve meg med naturlig fødsel, altså uten smertestillende først- så får jeg heller se det an..Skal bruke en del badekar for å lindre smertene..Og blir det for ille, kommer jeg til å be om akupunktur..

skal absolutt IKKE ha lystgass, reagerer veldig fort med svimmelhet og kvalme, så den skal få stå der den står for min del..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...