Gå til innhold

Oldemor ga babyen min coca cola og sjokolade!!

Anbefalte innlegg

Gjest Mylian er Mambo-Mamma
Skrevet

Jeg dro ut og handlet mens vi var på besøk hos besteforeldrene til mannen min, altså oldemoren til jenta vår. (9mnd)

Da jeg kom tilbake sto mannen min og laget fruktsalat og akkurat i det jeg går inn for å si at hei, her er jeg, så ser jeg at oldemor gir jenta en stor slurk coca cola og litt sjokolade etterpå

jeg ble så satt ut at jeg ikke fikk sagt noe

Dette provoserer meg skikkelig, for jeg har sagt at sån skjer ikke..

Hvordan bør jeg ta det opp igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare til å si det rett ut vel... fortelle at cola og sjokolade er UAKTUELT for ett så lite barn å få servert! Så bør hun huske det il neste gang...

Skrevet

det går sikkert fint. Bare si i fra at hun ikke skal ha slikt. Ikke noe å lage en stor krangel av synes jeg :)

Skrevet

Jeg klarte bare å si "Nå har du overtrått en grense og det liker jeg ikke"

Svaret jeg fikk var "det er jo ikke farlig at de smaker"

Skrevet

Ååååååååh! Så sinna jeg hadde blitt!! Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort eller sakt, jeg, men NOE hadde jeg sakt og mulig det hadde hatt noe med ...."aldri være alene med han igjen..." eller noe :)

Skrevet

Nei, det er det som er dumt, for det vil aldri bli aktuelt at de er alene over lengre tid uansett cola eller ei. føler liksom at jeg ikke kan kjefte siden alt var annerledes før

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt det så tungt!

Si heller at det får hun ikke gjøre mer, og ferdig med den saken... JISES!

Skrevet

Jises selv, lar jenta mi smake på hva som helst jeg, men har ingenting til overs for sjokolade og cola.

Jises my azz..

Det er forøvrig ikke første gang hun ikke hører etter

Skrevet

Det er ikke helt lett. Prøv å fortelle at du prøver å drøye det før barnet blir vant til cola og andre søtsaker fordi det er så fort gjort at barn får dårlige tenner av det, og at mange barn sliter med fedme i våre dager. Også kan du kanskje komme med forslag til andre godsaker hun kan gi i stedet...oledmødrene våre er veldig opptatte av å gi noe godt vet du ;) Kjenner meg forresten igjen i situasjonen...bare at oldemor her ga SHERRY til vår ti måneder gamle sønn. Ikke mye da, men jeg hadde klikket i vinkel om det ikke var for at svigermor berget situasjonen ved å "kjefte" på moren sin sånn passelig med en eneste gang.

Skrevet

HAHA!!!! :-D

sherry ja!

Ja hun sier jo alltid det "lurer på om jeg har noe godt i skapet til jenta" og det er jo bare kjempekoselig! hun får jo smake på krem o.l men jeg syns rett og slett cola og sånn er litt for mye. En annen ting er at tenk om hun hadde reagert allergisk.. hva hadde skjedd da? Liker liksom å være til stede og hun hadde visst fåttl itt før

Sherry ja.. Sov'n godt den natta eller? ,-)

Skrevet

vist hun får smake krem og andre ting er det ikke noe værre å smake på en sjokobit eller cola mener jeg..

Hold nå ut med gamle oldemor og sett pris på at dere har henne i steden. Ikke heng dere opp i slike "bagateller" :)

Skrevet

Nei, sherry er visst ikke sovemedisin for små (i hvertfall ikke gutten vår). Han var helt umulig. Men om det skyldes all kaken han fikk etterpå, eller om det var sherryslurken, det skal jeg ikke banne på.

Skrevet

Det blir sikkert ikke så ofte de to er alene sammen uansett? Så jeg ville ikke ha gjort noen stor sak ut av det. Tror neppe det er noen fare for at jenta di skal bli vant til cola fordi hun får smake på det de få gangene hun er sammen med sin oldemor uten at du er der:)

Skrevet

skjønner deg godt jeg! har vært i samme situasjon selv, var på cafe med mamma og snuppa var vel rundt 9-10 mnd. mamma kjøpte seg brownies og cola, og ga snuppa smuler fra browniesen sin. jaja, la gå tenkte jeg, det er jo ikke så farlig. men da hun tok opp glasset med cola, sa jeg klart i fra at DER går faktisk grensa! meeen med en gang jeg hadde ryggen til, fikk hun cola alikevel..

jeg har bare måttet bite det i meg, de gir henne slike ting når de passer henne. jeg trøster meg med at det er sjeldent ;) det er jo ikke SÅ farlig, men det er vel heller prinsippet med at de ikke hører etter som er mest irriterende..

Skrevet

Jeg blir faktisk litt provosert av at du ikke sa noe. Beklager om jeg erter på meg halve dib nå, men du er moren til dette barnet og det er jobben din å beskytte barnet ditt. Sjokolade er ikke nødvdig for så små (kremt..eller store) men cola er faktisk skadelig. Bli sint! Si nei! Enkelt og greit. Det er det jeg gjør med min familie og svigerfamilie og det respekterer de meg for og sier fra tilbake om jeg gjør noe feil...Det er da sånn familier skal fungere?

Skrevet

Jeg har sagt ifra så mange ganger før. Det er ikke min bestemor. Jeg sa at hun hdde overtrådd en grense og at jeg ikke likte det.

Hun hører ikke allikevel

Og du som skrev det med at jeg skal være glad for at hun har en oldemor? skjerp deg ! Det er ganske mye dritt i cola, e-stoffer, kunstige søtningstoffer, sukker osv. Det er litt annerledes med litt krem enn med et par slurker cola og litt deilig nøttesjokolade :-)

Jeg syns ingenting om at folk ikke hører på regler vi har satt for barnet vårt. Jeg forstår at det var annerledes før i tiden men sånn er det ikke nå.

De eldre vet ikke alltid best.

Skrevet

Det er så jævlig irriterende med folk som ikke respekterer det man sier!! Jeg hadde ikke tilta for en sjokkisbit men det var colaen som faktisk gjorde meg opprørt.

Mannen min er jo dritredd for å si ifra til bestemoren sin siden hun har oppdratt han. Han blir som en liten valp når han skal siifra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...