Gå til innhold

Allergisk reaksjon? Noen med samme erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min har spist risgrøt noen ganger nå. Å da får han kanel, sukker og litt smør på. Men jeg har lagt merke til at de gangene han får det, så får han mange røde merker akkurat rundt munnen. De holder seg der han har fått mat på huden liksom.

Først så trodde jeg det var pga. kumelka, men han spiser yoghurt og får blandet kumelk og soyamelk uten å få dette. Så nå har jeg begynt å tenke på kanelen. For det virker som det røde kommer der han har fått kanel rundt munnen, på huden liksom.

Men han har fått kanel på babygrøten da han var mindre også, men kan ikke huske at han fikk sånt utslett da.

Kan han reagere på grøtkornene? Kanskje prøve å gi grøt uten kanel neste gang.

Men noen som har hørt om allergi mot kanel? Han får kun dette røde utlsette, å det holder seg rundt munne. Det forsvinner innen 1 time.. Rart..=S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akkurat slik har vi det og. Først trodde det va egg som gjorde det og så senere paprika men når han for disse matvarene i senere anledning er det ikke reaksjon. Så har forklart dette til meg selv slik. Mini sikler ganske mye. Tror huden rund munnen er litt "sår" pga. all siklinga og tillegg hvis han bruker smokken som er for "tett" så er det fuktig område ofte. Når han spiser noe sterk som paprika , kanel(?) så kommer disse røde prikkene..og forsvinner etterhvert.. Og har alldrig hatt utslett noen annen sted.

Ble litt rotete dette...men hva synes du? Kan det stemme? Ellers så skjønner ikke hva det er.

Skrevet

Jo, gutten min å sikler litt, men han bruker sjeldent smokk på dagen..

Jeg trodde først at det kanskje var skjea som var litt skarp, å når jeg tok maten bort med skjea rundt munnen, så kunne det irritere. Men det skjer bare når han spiser grøt. Aldri sett det ellers.

Men ja, det kan jo være at litt sterk mat kan reagere om dem får det rett på huden. Hm.. Rare greier..

Men dere gir de matvarene fordet eller?

Takk for svar=)

Skrevet

samme her- minst mulig smokk på dagen..og har merket at hvis brød er med litt hardskorpa så den kan irritere huden rundt munnen..

Jeg gir matvarene ja. Har lest at hvis det er litt rødhet el .lignende etter noen matvare så trenger en ikke slutte å gi det. Kroppen venner seg til matvarene. Hvis en slutter totalt og etter noen år prøver kan det resultere at kroppen virkelig ikke toler matvaren lenger. Selvfølgelig hvis ungen for mere plager så skal en være forsiktig. Og hvis det mye allergier i familien og spesielt hos mor så kan det være lurt å væøre litt på vakt. men her er det ingen allergier hos andre familiemedlemmer så tror dette går fint,

Skrevet

Leste gjennom svaret mitt nå, å ser jeg har klart å forme noen rare setninger ja.. Hehe får skylde på at jeg er trøtt!

Ingen allergier i nærmeste familie her heller. Men da er det lurt å bare fortsette å gi da, så lenge det kun dreier seg om dette lille utbruddet. Virker ikke som det plager han heller.

Takk for svar! Ha en fortsatt fin helg=)

Skrevet

norsken min(er finsk) er nå ikke perfekt men tror vi forstå nå hverandre for det ;-)

god helg til deg og

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...