Gå til innhold

Flaskenekt - noen tips???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini på seks måneder nekter plutselig å ta flaske. Han har tatt det uten problemer tidligere. Han fikk flaske de første ukene pga at han ikke klarte å suge, og har fått flaske fra tid til annen senere også. Vi har vært litt sløve å følge opp hs anbefaling om å gi han flaske en gang i uka for at han ikke skal "glemme" å spise flaske. Men det er så lettvindt med pupp...

Og nå har han altså "glemt" å spise av flaske. Noen som har gode tips for hvordan vi skal få han til å ta det igjen? I utgangspunktet skulle jeg reise bort en helg i slutten av måneden + at jeg skal begynne å jobbe om ikke så lenge.

Glad for gode knep:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår lille hadde flaskenekt i noen uker. Vi kjøpte nye flaskesmukker med større hull, sånn at han lett skulle skjønne at det var melk som kom ut.

Også stressa vi ikke med det i en ukes tid, men så kom kvelden hvor jeg skulle være borte. Og da var han nok sulten, for han drakk melk som bare det. Så hos oss hjalp det med større smukk og at han var skikkelig sulten. Og at jeg faktisk ikke var hjemme.

Skrevet

Lillesnuppa vår fikk flaske med mm ca en gang i uken fra 1 mnd til nesten 3 mnd.Helsesøster sa vi måtte velikeholde det hver uke så hun ikke skulle glemme., og hun hadde rett! Da snuppa var 4 mnd. nektet hun. Etter mye strev holdt vi på å gi opp. Like etter hun var 4 mnd. begynte vi med maisgrøt (små smaksprøver). Dette syntes hun og pappa var kjempegøy og trappet fort opp med flere skjeer etter noen dager. Etter hvert grøtmåltid testa han flaske. Til å begynne med nekta hun. Men så syntes hun det og begynte å bli spennende. Hun var jo i så godt humør pga maten at hun begynte å ta litt mer hver dag. Nå har det gått 14 dager og hun sluker flaska som bare det. I dag fikk farmor mate henne og gi flaske etterpå. Stor stas! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...