Gå til innhold

Bekymret for pappaen min jeg.. =(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå litt mere positiv en resten av familien tross svigermor går gjennom akkurat det samme nå..

Pappa har vært hos legen flere ganger de siste mnd... De har tatt full sjekk men ikke sjekket lungene.. Nå har han hostet mye og hatt flere bronkitt runder i 4 mnd.. Han har gått ned i vekt og han sier det verker mye i kroppen.. Han sier ikke noe om dette til oss.., men stemoren min fortalte det.. Stemoren min har en sånn ekkel følelse i kroppen og livredd for at det kan være lungekreft.. Mye pga han er såpass dårlig form, men også fordi han fikk time til undersøkelse på sykehuset på under en uke..

Jeg mener at det i seg selv ikke er en faktor som tilsier at han har kreft eller at de sterkt mistenker det.. Lungekreft er etter hva jeg har lest og erfart ikke noe man merker på kroppen eventuelt før det sprer seg.. Ingen plager eller vonder som tilsier at man har det om man kun har svulster i lungene.. Er det jeg som er helt på jordet her??

Jeg vet at pappa aldri i livet hadde fortalt oss det om han faktisk hadde fått en "dødsdom".. Og dette bekymrer oss sef. mye .. Han ville aldri at vi skulle ha visst at han hadde en dødelig sykdom.. Han klager aldri og forteller oss aldri hva han tenker om saken..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uffameg, håper det årner seg!!! Ikke noe moro når det er sånn.

Skrevet

uff! får håpe det er streptokokker eller noe annet ufarlig og vondt...Det er grusomt å gå å lure!

klem til deg fra meg

Skrevet

Uff, ikke bra! Føler med deg og håper det er unødig bekymring for deg og familien din!

Skrevet

mamma hadde lungekreft...:( de oppdaget det når de tok røntgen av lungene, men da hadde det allerede spredt seg til hjernen... husker veldig lite om hvilke symptomer hun hadde, fordi vi ikke snakket så mye om sykdommen og det den handlet om, prøvde å være positiv så godt det gikk! men husker at hun hadde en del hodepine som hun var veldig plaget med, men det hadde sikkert mest med at kreften hadde spredt seg å gjøre... men sant som du sier at de ikke hadde kommet til å sagt noe om det var noe alvorlig:/ har han tatt lungerøntgen da?

klem

Skrevet

Det er ikke streptokopper antar jeg.. Han har tatt endel blodprøver ol på legehuset før han ble sendt videre til sykehuset .. Og det viste seg ikke noe der.. Men nå vet jeg ikke hva de har sjekket han for tidligere.. For han sier ikke så mye om det..

Skrevet

Stemoren min hadde sagt det til meg om han var alvorlig syk.., men ikke pappa.. pappa ville også prøvd og skjule det for kona si.. 100% sikker.. Svigermor har lungekreft nå med spredning til hjernen med 11 hjernesvulster.. Så går gjennom dette med henne nå..

Mamma døde av hjernesvulst.., og jeg tror mye av grunnen til at pappa ikke ville fortalt det til noen er pga han så hvordan min mamma hadde det den siste tiden.. Han ville aldri satt seg selv i den situasjonen.. =(

Skrevet

Skal vokte meg for å synse så mye, men skjønner at dere er bekymra. Håper med deg at det er noe som går over. Har også vært redd for faren min mtp kreft. Han var så dårlig en periode at jeg var sikker på at han var døende man han er ok nå.

Prøv å ikke analysere symptomer og finne ut av hva som er galt selv.- Da gjør du deg selv gal:) Du får nok beskjed om de får en beskjed. Lykke til. Krysser det jeg har for dere.

Skrevet

Uff nå sitter jeg her og griner .. Ringte søsteren min for og høre med henne .. Hun sa bare rett ut at hun tror han er veldig syk.. Han har jo vært endel hos legen og på sykehuset.. Men han har ikke fortalt noen hva de har gjort.., hvilken prøver eller noe.. Stemoren min har krevd og være med på sykehuset til uken.. Har prøvd og spørre han litt etter han har vært på sykehuset.., men det blir bare feid bort med småprat eller han bare sier alt var bra og går og leker med barnebarna sine..

Som både min søster og stemor sa nå uavhengig av hverandre var at får han en dødsdom vil vi ikke få vite det.., men det vil rett og slett skje en dødulykke på arbeidsplassen hans.. Grøsser når jeg skriver det og likte ikke at både min stemor og søster mener han er alvorlig syk..

men stemor tar ihvetrfall og krever og være med på sykehus besøk til uken så håpe vi blir litt klokere da..

Sorry for all skrivingen.., må bare ha det ut.. Siste jeg trenger nå som også svigermor er døende.. Hun har jo på en måte vært som en mamma for meg siden mamma døde tidlig..

Skrevet

Noen flere med erfaringer?? Jeg har jo svigermor.., men vanskelige og tyde symptomene siden det har spredd seg hos henne..

Skrevet

Man kan "merke" lungekreft jo, ved at det er en slags trykkfølelse i brystet og at man hoster masse, gjerne slimete host og blod i hosten. Jeg ville bedt han bestille seg en røntgentime hvis ikke legen vil henvise han, bare for å utelukke... Hvis han er litt opp i årene er det jo ikke uvanlig at en lungebetennelse/bronkitt kan henge i en stund og at man får flere runder etter hverandre, men jeg ville fått det sjekket uansett, sånn i tilfelle :-)

Skjønner at du er bekymret! En stor klem :-)

Skrevet

Er det teit av meg å tenke Tuberkulose?

Farfaren min fikk det, og han hadde like symptomer som din far....

Han ble frisk som en fisk igjen, da :o)

Skrevet

Forstår godt at du er bekymret, det hadde jeg også vært. Og spesielt nå som svigermoren din er syk også, og du har mistet moren din i kreft.

For et par år siden så var faren min også dårlig. Han gikk ned i vekt, hostet og harket (røyker selvfølgelig), så dårlig ut og følte seg i generelt veeeldig dårlig form. Han sa liksom ikke noe selv, men jeg kunne se på han at han var redd. Etter uker med prøver og røntgen etc fant legen ut at han hadde lungebetennelse. Vi følte oss ikke helt trygge allikevel, men sakte men sikkert begynte han å få farge i kinnene igjen. Tror han var dårlig fra desember til mars/april.....

I ettertid har han innrømmet at han var veldig engstelig etc. Trodde nok selv han var dødssyk. Jeg var utrolig lettet da prøvene hans gikk rette veien, men som sagt så tok det tid. På røntgenbildene fant de ut at han også har KOLS, men veldig svak grad. Dette er jo noe han må tenke på og leve etter.

Ville egentlig bare si at det virker som om du kanskje tror det verste, men det trenger ikke være så ille. Allikevel får du en klem fra meg, for jeg vet du har det vondt nå...

Håper det går bra med faren din :))

Skrevet

Huff, sender deg en god klem.Er forferdelig å gå sånn i uvisse...

Men jeg tenkte på: du skriver de har tatt full sjekk av han, men ikke lungene. Og siden han ikke vil si noe, hvordan vet dere dette da? Bare hang meg litt opp i det. For det er jo viktig at lungene også blir sjekket. (det er jo utrolig merkelig hvis han ikke har fått lungerøntgen når han har hostet så lenge!) Dere må bare stå på, slik at han får den utredningen han trenger. Ofte må vi mase i helsevesenet, dessverre...

Han vil tydeligvis ikke snakke om sykdomsplagene. Men det er jo nødvendig for resten av familien å få vite litt om det. Nytter det ikke om du og f.eks søsteren din setter dere med med han og virkelig får fram hva dere ønsker? At dere gir klart uttrykk for at dere vil vite hva som skjer og står ved hans side uansett?

Tenker masse på dere. Vil ikke spekulere i noen diagnose, da jeg jo ikke er lege. Men trodde de sa at kreft ikke skal gjøre vondt- det er derfor den er så farlig. Men har selv sett morfaren min med kreft og han hadde jo veldig vondt. Men klaget ikke... Kanskje den er vond om den sprer seg/evt om svulstene er store..

Krysser fingre for pappan din.Og det er kjempebra at de tar han på alvor og sender han såpass kjapt til undersøkelse.

Klemmer fra

Skrevet

Han er blitt sendt videre til sykehuset.. Har time der til uken.. =)

Skrevet

Vet ikke konkret hva type prøver som er tatt og resultatene.. han vil ikke si noe om det.. Slår det vekk med noe helt annet.. Men har ihvertfall sagt til stemor at han skal inn og undersøke lungene til uken.. =)

Jeg tror sånn som jeg kjenner pappa at ingen vil finne ut av det om han er syk.. Jeg vet ikke hvorfor.. Men tror det hadde med mammas død.. Han vil ikke ha den "trøsten" det innebærer at folk vet.. den medlidenheten og ikke minst den avslutningen som desverre mange kreftpasienter får.. mener med det at de blir pleietrengende mange..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...