Gå til innhold

Hva kan man forvente av en 7 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man forvente at en 7 åring som har mange småsøsken skjønner at man ikke bærer en baby på 6 mnd etter en arm? Jeg skvatt da jeg kom på stua og så barnet gjøre det. Jeg ble nok ganske sint og redd. Men jeg hadde blitt det om jeg hadde sett storesøstra på 2 1/2 år gjøre det samme. Hva kan man forvente? Hun gjør så mange ting som jeg syns er rart. Hun gjør det gjerne når hun tror vi ikke ser. Slik som å stå på magen eller sitte på magen til babyen. Kan jo være et uttrykk for noe annet, men det kan jo være farlig. Bør ikke en 7 åring skjønne det? Iallefall etter vi har forklart det?? Eller forventer jeg for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en på 7 år og en på 6 måneder.

Eldstejenta ville aldri gjort noe sånt med lillesøster, hun skjønner at det ikke er greit.

De begynner jo å bli ganske store når de er 7, men de kan jo fint bli sjalu for det da..

Skrevet

Ja jeg tenker også at de begynner å bli ganske store. Det er min stedatter dette her da. Og da blir jeg alltid så usikker på om jeg reagerer feil. Jeg kan virkelig ikke forstå at hun skulle være sjalu på lillebroren. Han blir nesten helt forsømt når søsteren er her. Hun på 7 tar all tid og oppmerksom fra faren. Det eneste er jo at hun kan være sjalu på at lillebroren for være sammen med faren hele tida.

Men så da er det greit at man reagerer når en 7 åring gjør slike ting med en baby? Jeg er ikke for streng og reagerer urettferdig ovenfor stedatteren min?

Skrevet

Mine to bor jo sammen hele tiden, kanskje det blir litt annerledes da.

Det er jo vanskelig det der da, å vite hvor streng man skal være og hva man kan gjøre og ikke..

Eldstedatteren min har en annen far, og sammen med han er hun helt annerledes enn når hun er her med oss.

Klenger på han, kan finne på å slå, sutrer og gråter lett osv.

Han tok opp lillesøsteren hennes i går (han er da ikke hennes far), og storesøster ble helt knust, hylgråt og stormet inn på rommet.

Kanskje pappaer er litt "hellige" når man er 7?

Særlig når man kanskje ikke ser dem så ofte?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...