Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 her er jentelista så langt. synes det er veldig vanskelig med jentenavn. hva synes du om navnene, hvilket er finest, event. andre forslag i samme sjanger? er bare 15uker enda, så ingenting er bestemt.. Eline Leah Marie vet at Leah er veldig vanlig idag, noe som er litt dumt. veldig fint navn, bare kjedelig at det er så veldig vanlig for tiden. Eline er nok antakelig på vei opp og, men liker det best for tiden. kjempevanskelig å finnet et navn som er søtt, men ikke for sukkersøtt.. som er vanlig, ikke for gammelt, ikke for populært.
Vannmann35 Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Jeg ville valgt Marie av disse. Leah er veldig oppbrukt, og Eline er jeg ikke så veldig glad i. Ellers, hva med: Elida Else/a Ellinor Lise
prebs Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Hei! Eline- på min liste også, synes det er kjempefint. Det er på vei opp, ja, på 38. plass i fjor, så skynd deg å bruke det før det blir for pop, hehe. Marie- også et kjempefint navn som jeg kunne brukt selv. Litt høyere plassering enn Eline, men langt unna 10- toppen. Leah- er jeg ikke så glad i+at det er fryktelig mye brukt. Ville altså gått for Eline eller Marie.
Lille-mor Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Tja, Marie er i praksis Norges mest brukte jentenavn pga at så mange har det som mellomnavn. Så sånn sett er det vel Eline som er mest "sjeldent". Synes for øvrig alle tre er pene navn.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 takk for svar. liker for tiden Eline best selv.. men det kan jo fort forandre seg.. er veldig glad i navn som slutter på -e og -a så kom gjerne med flere forslag Lise synes jeg er kjempefint, men tror ikke vi kommer til å bruke det til event. jente.
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Helt klart Eline! Kjempefint navn!!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 Marie er nydelig og ikke spesielt poppis heldigvis.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Da jeg fikk datteren min i 2006 var navnet Marie, et av de vi tenkte oss, men jeg kjente den tiden veldig mange små jenter som het det og vi syntes det ble litt for mye brukt. Vi valgte heller et annet navn på MAR Her er noen som sto på lista vår. Mari, Maria, Mary, Martine, Marita, Marith. Lhea er et fint jente navn men ja veldig på vei opp, men hva med Leona.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 er ikke så veldig begeistret for Leona. men takk for tipset
Gjest Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 Jeg ville valgt Eline. Det er et koselig og pent jentenavn. Leah er veldig fint, men har blitt litt lei av det. Liker du det best skal du selvsagt velge det. Marie syens jeg er søtt, men kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #11 Skrevet 17. februar 2008 Helt klart Eline! Datteren vår heter Eline, og jeg blir bare mer og mer glad i det navnet.
Troillpia Skrevet 17. februar 2008 #12 Skrevet 17. februar 2008 Jeg ville valgt Marie. Det er riktignok et velbrukt navn, men mest som mellomnavn... Ikke så mange nå som har det som førstenavn. Så har jeg Leah som nr. 2, og Eline som nr. 3. Bestemora mi hadde Elone som mellomnavn :-) liker det navnet bedre og bedre!
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #13 Skrevet 17. februar 2008 tusen takk for flere svar.. hva synes dere om event Oline? ganske likt Eline.. synes det er søtt og vanlig.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #14 Skrevet 17. februar 2008 Litt uvanlig skulle det selvsagt stå.. ang Elone, det var og søtt, og som skrevet over Oline, en litt annen vri på Eline.
prebs Skrevet 17. februar 2008 #15 Skrevet 17. februar 2008 Synes Oline er kjempefint- og mindre brukt. Et godt alternativ:)
mamma-ylle og snurpen! Skrevet 17. februar 2008 #17 Skrevet 17. februar 2008 Jeg syns Leah er det fineste, og det skal min jente hete. Jeg bryr meg pent lite om hva folk mener om poppisnavn, og vil påpeke at selvom det er "mange" som kaller barnet sitt Leah om dagen er det fortsatt bare : 874 kvinner som har Leah som første fornavn. 421 kvinner som har Leah som eneste fornavn. Er det så himla mange da? Når det er MINST to millioner damer her i norge?
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #18 Skrevet 17. februar 2008 jeg er enig med deg! det betyr egentlig veldig lite at det er et poppisnavn.. jeg synes jo det er negativt at det er veldig mye brukt nå, altså mange barn på samme alder som får navnet.. men hovedgrunnen til at jeg er usikker på det er fordi jeg ikke helt kan se for meg jenta vår hete det.. ser for meg at vi får en mørkhåret jente, og leah ser jeg mer for meg som en lyshåret søt liten jente, så må jo nesten se jenta først, hehe.. men ikke bry deg om at det er poppis hvis du liker navnet, det er et veldig fint navn.. tror vi tenker mer og mer på Eline for tiden.. Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #19 Skrevet 17. februar 2008 Heter selv Marie Renée Har hatt leah som favoritt lenge men det har venninna tatt.
Anonym bruker Skrevet 17. februar 2008 #20 Skrevet 17. februar 2008 Eline eller Oline ville heg gått for :-)
turtlebug, med bebi i magen:) Skrevet 18. februar 2008 #21 Skrevet 18. februar 2008 Definitivt Eline... Eline er NYDELIG!
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2008 #22 Skrevet 18. februar 2008 Marie er tidløst og "classy" med Eline som en god nummer to.
Gjest Skrevet 18. februar 2008 #23 Skrevet 18. februar 2008 Oline er nydelig, samme med Eline. Gå for ett av de!;-) Ellers liker jeg Evelina og Olivia.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå