Den drygaste Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Fare for tilvenning og avhengighet. Bør derfor brukes i et begrenset tidsrom og fortrinnsvis i lave doser. Forskrives med stor forsiktighet til alkohol- og medikamentmisbrukere, ved kroniske eller langvarige neurotiske forstyrrelser og ved mistanke om psykose. Samtidig bruk av barbiturater, alkohol og legemidler med CNS-depressive egenskaper øker kardiorespiratorisk depresjon med økt risiko for apné. Forsiktig dosering til eldre og svakelige, pasienter med kronisk nyre- og/eller leversykdom, kardiorespiratorisk svikt og hjerneskade. Gir nedsatt toleranse overfor alkohol. Kan innvirke på reaksjonsevnen; forsiktighet ved bilkjøring og betjening av maskiner inntil reaksjonen på preparatet er kjent. Ved brå seponering etter lengre tids bruk av doser over 15-30 mg daglig kan abstinenssymptomer oppstå etter 2-5 dager, av og til mer, ev. med kramper. Anterograd amnesi kan oppstå ved normal dosering, og risikoen er økende ved høyere dosering. Pasienter med sjeldne arvelige problemer med galaktoseintoleranse, lapp-laktasemangel eller glukose-galaktosemalabsorpsjon, bør ikke ta dette legemidlet. hva pokker betyr dette???
elinmamma Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Høres hvertfall ut som at det er et ganske sterkt legemiddel som du ikke bør kjøre bil eller lignende med at det kan være sterkt vanedannende, så at du ikke bør ta det over tid.
Gjest ->>- Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Ikke bruk medisinen/vær forsiktig om du er junkie, alkis, pillemisbruker eller har kroniske plager med leveren og nyrene - ei heller om du har sjeldne arvelige problemer. Ikke drikk som vanlig mens du tar den, du kan bli drita før du aner det. Du kan få abstinenser om du slutter brått med medisinen, om dosene var på over 15 mg om dagen. Hukommelsestap kan være en bivirkning.
Gjest irismor Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 I fare for å virke ovenpå. For meg så var det da ikke noe uforståelig. Hvilke ord er det du ikke forstår, så skal jeg prøve å forklare. Det er jo tydelig at dette gjelder en eller annen type medisin som er tildelt.
Gjest irismor Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Pila forklarte det ganske så godt og "folkelig" =))
Den drygaste Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2008 jepp da var den grei hehe jeg går på antidepressive da men det er av mildeste sort. jeg finn en valium av legen i dag for jeg har fått en jævlig låsning i nakken, går konstant og knyter meg og sitter nesten bare å griner hehe. så da tror jeg at jeg skal vurdere å ta den.. LITT skeptisk!! jeg tar jo aldri noe medisiner hvis ikke det er høyst nødvendig! men hvis det hjelper meg å slappe av i musklene så er det vel greit???
Gjest ->>- Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 Valium æ'kke så farlig, men du kan vurdere å begynne med en halv - ganske heftig effekt. Og så er det egentlig litt fy-fy å kombinere med depresjoner, siden effekten fort kan fremstå litt for behagelig.
Den drygaste Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2008 jeg skjønte selvfølgelig noe av det som stod, men var ikke sikker på om jeg fikk det riktig med meg, som sagt har jeg en jævlig låsning så det er LITT vanskelig å konsentrere seg... sitter med tabletten i hånden, men med min agst så er jeg jo skeptisk til det meste... legen virket veldig grønn på det området egentlig... hmmm...hadde noen voltaren i skapet så jeg har tatt en sånn også..så vet ikke helt hvordan den sammensetningen blir.. efexor, voltaren og valium???
Den drygaste Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. februar 2008 ja jeg gjør vel egentlig hva som helst for å få dette drittet her ut av hodet og bare kunne sove! på jobben i dag klarte jeg ikke en dritt.... men LITT skeptisk til denne legen som bare ga meg en valium sånn rett ut av det blå?? har erfaring med sobriler da, men de er vel litt mildere enn valium?
mei&mi + marcus :) Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Skjønner deg veldig godt! Jeg har heller vondt enn å ta sånne smertestillende... Hadde en skiveutglidning i sommer, men nektet å ta noe piller.... Men det er jo ikke noe farlig, det er jo en grunn for at vi får de...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå