Gå til innhold

Flere med barn som vil ikke ha vann a drikke?Tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil at gutten bli vant a drikke vann men det gar ikke:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

KLART det går å få ungen til å LIKE VANN!

Synes det er en dum måte å si det på.Er lurt i gi barnet det tilig og ikke bare hoppe på andre drikker viss barnet ikke vil ha vann!

Her i gården er det bare vann som tørstedrikk og det er nettopp det barna mine ber om når de er hos andre!

De får selvfølgeligt også saft,brus å slikt i selskaper,besøker og slikt,men de liker best vann!!!!!!!!

Er barnet tørst drikker det

Ta en tytteflaske med vann og prøv å gi banet f.eks hver time hele dagen,la barnet leke litt med den kansje

Skrevet

Har du prøvd forskjellige flasker og tuter? Tulla mi på 5 (snart 6) måneder har så vidt begynt å drikke vann nå, selv om det egentlig er mest gøy å hvie det rundt seg og å bli våt. :-) Men vi har da gså vært igjennom de fleste flaskene.

Skrevet

veronica84: hva gir du henne vann av nå da??:) tulla mi vrir seg bare vekk når jeg gir henne den vanlig flasken vi bruker, med vann. men når det er mme på den så rekker hun etter den:) hun er 5 mnd om et par dager..

Skrevet

Min lille gutt likte heller ikke vann til å begynne med. Jeg tilbydde og tilbydde vann, men han likte det ikke. Så begynte jeg å gi han det i fra ei skjei, sånn at han skulle bli vant til smaken. Så jeg ga han noen skjer 2-3 ganger for dag, og han begynte å like det mer og mer. Etter noen dager ga jeg han vann fra kopp, og da drakk han som bare det:) Men de tok forresten lang tid før han ville ha vann fra flaske. Virket som at han forventet at det skulle være varm melk der, så da nektet han å drikke hvis det var vann på flaska.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...