blir gal Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Merker jeg er mer sår nå ja:-)skulle bare ønske at min samboer kunne kjøpt en liten ting til meg.en liten gave.det hadde gjort så godt nå,som jeg er litt sur og tung i kroppen.fikk ikke gave på bursdagen min engang.vi var på hotell tur da.men,jeg betalte det meste.blei litt lei meg.jeg var med han på hocey i går.da kunne jo han gitt meg en ting.høres kanskje dumt ut men.har kjøpt noe til han i blandt jeg.gjør jo det fordi jeg har lyst.rart han ikke tenker det samme.
Krusemynthe Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 HVis du har slike forventninger må du nesten si klart i fra. Han kan ikke lese tankene dine. Gi ham en sjans til å innfri, ikke forvent at han tenker det samme som deg. Det siste året har jeg gjort en erkjennelse, etter noen episoder, mest i jobb, men også privat. Før tenkte jeg ofte; på seg selv kjenner man andre. Men nå har jeg snudd det - og prøver å tenke "På seg selv kjenner man ingen andre". Det er ikke sikkert han kommer på selv at han bør kjøpe deg en liten gave eller blomst - det er ikke sikkert han er av samme typen som deg - men si i fra hva du forventer, så gir du han en mulighet i hvertfall. En god bekjent av meg hadde mye de samme tankene og forventningene i forhold til gaver som deg, og hun holdt på å gi opp hele den flotte mannen sin fordi han aldri "innfridde". Men han hadde andre former for å "se henne" på enn å kjøpe gaver...han tok henne med på ting, ga henne alle muligheter til å dyrke sine hobbyer, ga avkall på egne greier for at hun skulle ha det bra. Men det så hun ikke...hun ventet stadig på at han skulle fri på hver eneste topp de besteg. Heldigvis fant hun ut at han var verdt mer enn smågaver i ny og ne, men satte opp en liste over forventninger. Altså; dager hun ville markere, hvordan hun ville bli møtt i tunge perioder ovs. Kanskje ikke så romantisk, men uhyre mer romantisk enn å sitte å være lei seg for at han har oversett ett eller annet hun hadde en forventning til... Synes forøvrig ikke du krever mye som forventer en gave på bursdagen din... Skulle bare mangle. Håper det ordner seg for deg, og at du finner tilbake det gode humøret snart:-)
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Du kan ikke forvente at mannen din skal kjøpe gaver til deg sånn helt uten videre. Du kan heller ikke forvente at han kjøper en gave til deg for at du blir med ham på hockey. Han er ikke tankeleser. Han kan ikke vite at du går rundt og ønsker deg en gave når du ikke forteller ham det. Du sier du at du er sur og tung i kroppen, det kommer du til å føle mange ganger gjennom svangerskapet, og du kan ikke forvente en gave hver gang du har en tung dag. Fortell ham at du er sliten og trenger en oppmuntringsgave. Det gir ham sjansen til å møte dine behov. Men jeg er helt enig med deg at det er en selvfølge å forvente seg en bursdagsgave.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Jeg synes det Krusemynthe skrev var veldig bra. kan ikke forvente at han skal lese dine tanker, men synes ikke du forlanger for mye når du ønsker en gave på bursdagen din. Prat med han så skal du se at det ordner seg :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå