Gå til innhold

Har dere jevngamle venner med småbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner det utrolig vanskelig å finne venner med småbarn, som er på min egen alder.

Folk som har toåringer er generelt langt under 40.

Nå har jeg ikke akkurat funnet mange venner her jeg bor (flytta i august), men ser jo at på fks helsestasjonen sitter det jenter som kunne vært mine egne døttre.

Har ei venninne som er 2 år eldre enn meg,og hun har en gutt på 3.Men de bor altså 150 mil unna nå som jeg flytta, så det er liksom ikke bare å dra på kaffebesøk...

Hvor finner man jevngamle venner, med små unger??

Føler meg fryktelig alene som småbarnsmor :o/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her på DIB finner man jevngamle:-)

Det er ikke så mange i min omgangskrets som har like små barn, men min bestevenninne har en sønn som er halvannet år eldre enn lille rosa og de to har det fint sammen. Så vi er en del sammen med dem. Ellers er naboens datter like gammel og det passer flott. Jeg også opplever oftere og oftere å se jenter som er på alder med min eldste komme med barnvogn eller stor mage......synes det er mange purunge som får barn.....men så var jeg jo bare 21 når jeg selv fikk første da;-)

Jeg synes det er viktig at lille rosa går i barnehage i nærmiljøet her vi bor, for her skal hun også gå på skole etterhvert og da er det kjekt for henne å ha et kjent nettverk. Vi voksne blir jo kjent med de andre foreldrene via barnehagen og vi bruker litt tid på rett og slett ta oss god tid ved levering og henting. For å bli kjent med de andre barna og de foreldrene som ikke bare stresser ut døra igjen:-)

Skrevet

Det er rart det der med alder...

Jeg har ALLTID vært yngst. Uansett hvor jeg har satt mine ben.

På jobb og privat.

Og sånn helt plutselig så er det jo helt snudd på hodet.

Det var rart å være eldstemann i barselgruppa, sist var jeg yngst.

Plutselig så er man nesten milddelaldrende i familiesammenhenger hehe.

Og går man til en eller annen spesialist, så er han/hun plutselig yngre enn deg selv

Dette synes jeg er rart ;o)

Jeg er jo ikke en dag over... hmmmm uffda jaja

Men jeg har kommet fram til at det i grunn ikke er sååå viktig å finne venner som er helt jevngamle med meg selv. Det viktigste er at man trives godt i hop. Da er ikke alder så viktig.

Jeg fant faktisk min nåværende beste venninne på BIM hehe. Hun er da 7 år yngre enn meg, Men det er jo ikke sååå mye da.

Tror i grunn mitt beste tips er å drite i alder, begynne å gå steder hvor mødre går med barn og hvor mødrene har tid til å slå av en prat. Her har vi åpen barnehage... Ellers regner jeg vel med at dere har noen lekeparker eller lignende der du bor.

Evt kan du jo gjøre slik som jeg gjorde. Søke etter folk rundt der du bor på et småbarns-nettsted og så invitere på treff...

Det har jo blitt mer og mer vanlig å få barn når man er litt mer voksen nå da, så jeg vil tro det sitter en hel haug med damer jeg, og tenker akkurat det samme som deg :o)

D

Skrevet

Har funnet mange likesinnede via jobben, jeg. Vi karrierekvinner er trege med å få barn, vettu. Vi er likevel mest sammen med de "gamle" vennene våre, med eller uten barn...

Vi er en del sammen med naboene også, spesielt utenfor hjemme og på lekeplassen.

Skrevet

Det er hyggelig å være sammen med mennesker man har noe til felles med, og det er jo ingen tvil om at man er ganske opptatt av barna når de er små... Men hvordan treffe dem?

Jeg var utrolig heldig i begge mine forrige barselgrupper.. Der har det vært damer på min egen alder eller eldre. Og vi har funnet tonen og utviklet fine vennskap.

Det er nok et resultat av at Bærum er et sted der snittalderen på mødre er høyere enn mange andre steder...

Skrevet

Jeg har jevngamle venninner med små barn. Ved å ta en lang utdannelse, har jeg møtt andre som har valgt å vente med "produksjonen" sånn som meg.

Finner ikke så mange nye venner som er jevngamle og har små barn. Der vi bodde tidligere, var det nokså mange "gamle" småbarnsforeldre og dem traff jeg i barselgruppa. Nå har vi flyttet og i den barselgruppa jeg hører til nå, er jeg sikkert 10-15 år eldre enn de andre...

Skrevet

De i barnselgruppa var 7-10 år yngre enn meg, men det gikk helt fint. Av jevnaldrende venninner har jeg noen som har fått attpåklatter, men de bor på andre siden av landet...ellers har jeg venninner her på samme alder som meg som har barn som er 5-10 år gamle.

Skrevet

Jeg får snakke med småbarnsmødre i kirka, om det kanskje finnes sånne lekegrupper. Har liksom hatt så mye styr her,at det ikke har blitt mye tid til sånt. Så skylda får være min,kanskje?

Var ute i går,sammen et vennepar. Men de er begge besteforeldre og har bare voksne barn, og har en helt annerledes hverdag enn det vi har.

En gammel dame på 80 har bedt meg ut på lunch en dag..hehe, og det sa jeg ja til. Men jeg vil virkelig ha ei venninne med småbarn snart!

Skrevet

Jeg er både sammen mødre som har barn i krokos alder. Det er veldig kjekt.

Man kan bli kjent på mange måter: Her dere babysang der du bor eller babysvømming? Åpne barnehage kan også være en mulighet.

Jeg tror det gjelder å være åpen mot omverden...

Lykke til!

Skrevet

Bor i USA.

Har sendt en mail til noen i dag, som driver med mor og barngrupper i USA.

Der fikk jeg et lokalt tlf nummer,som jeg skal ringe i morgen.

Haaper vi finner i det minste EN liten kamerat til minstemann, og ei venninne til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...