krepsen75 Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Noen som har erfaringer med p-stav? Jeg mener den greia man opererer inn under huden. Er det god prevensjon? Kan man ha det når man ammer?
futte (tm) Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Leste et sted at det skulle være tilnærmet 100%. De gangene den ikke hadde virket, var det fordi den hadde falt ut når legen skulle sette den inn og ingen hadde oppdaget det! Men det er lett å sjekke. Kjenner den godt under huden. De første 2 månedene blødde jeg ingenting og var kjempefornøyd. Den siste måneden har jeg blødd små mengder nesten hele tiden. Har bare noen få dager "fri" innimellom. Kan ta 3-6 måneder før det stabiliserer seg så jeg skal vente litt til før jeg gir opp. Den kan brukes når du ammer ja.
krepsen75 Skrevet 17. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. februar 2008 Er det vondt å operere den inn? Blir det mye hormoner tilført kroppen? Tar det lang tid å bli gravid etter at den er fjernet? Hvor lenge må det gå før man skifter den ut? Takknemlig for svar :-)
Arb.ledig husmor Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Du får lokalbedøvelse i armen når den skal settes inn, og blir så "sprøytet" inn med en lang nål. Når den skal ut, skjærer de et lite snitt, og syr 1 sting... Eg hadde staven i 1 år. Har enda ik prøvd å bli gravid, men satse på at det ikkje tar lang tid når eg begynne å prøve. Eg hadde mensen 2 ganger mens staven satt inni... Det finnes to ulike staver, den ene må skiftes ut etter 3 år, og den andre må skiftes ut etter 5 år... Det eneste minuset for meg var at jeg mistet sexlysten, men det betyr jo ikke at alle andre også gjør det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå