Gå til innhold

p-stav

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med p-stav? Jeg mener den greia man opererer inn under huden. Er det god prevensjon? Kan man ha det når man ammer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste et sted at det skulle være tilnærmet 100%. De gangene den ikke hadde virket, var det fordi den hadde falt ut når legen skulle sette den inn og ingen hadde oppdaget det! Men det er lett å sjekke. Kjenner den godt under huden.

De første 2 månedene blødde jeg ingenting og var kjempefornøyd. Den siste måneden har jeg blødd små mengder nesten hele tiden. Har bare noen få dager "fri" innimellom. Kan ta 3-6 måneder før det stabiliserer seg så jeg skal vente litt til før jeg gir opp.

Den kan brukes når du ammer ja.

Skrevet

Er det vondt å operere den inn? Blir det mye hormoner tilført kroppen? Tar det lang tid å bli gravid etter at den er fjernet? Hvor lenge må det gå før man skifter den ut? Takknemlig for svar :-)

Skrevet

Du får lokalbedøvelse i armen når den skal settes inn, og blir så "sprøytet" inn med en lang nål. Når den skal ut, skjærer de et lite snitt, og syr 1 sting... Eg hadde staven i 1 år. Har enda ik prøvd å bli gravid, men satse på at det ikkje tar lang tid når eg begynne å prøve. Eg hadde mensen 2 ganger mens staven satt inni...

Det finnes to ulike staver, den ene må skiftes ut etter 3 år, og den andre må skiftes ut etter 5 år...

Det eneste minuset for meg var at jeg mistet sexlysten, men det betyr jo ikke at alle andre også gjør det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...