Gå til innhold

ang arvede vognposer. Trenger svar...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har arvet en ullpose av svigers, som sambo lå i. Svigers sier de har hatt den på rens, men jeg synes den lukter så rart. Tror ikke de lyver heller, men holder det å legge den et døgn i fryseren for sikkerhetsskyld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjøp ullvaskemidel på refex etc, og vask den selv.. da lukter den ull igjenn

Skrevet

Vi har hatt vår arvede ullpose til rens vi også. Tror det er normalt at det ikke lukter så veldig godt av den etterpå. Så må luftes godt før bruk.

Skrevet

Hvis det er voksipose skal den ikke i vask, men legges i fryseren.Et døgn er sikkert lenge nok, men la den ligge litt til om du er usikker. Ellers kan du henge den ut til lufting på fine dager. :-)

Skrevet

Jeg har også fått en eldre vognpose med brun fløyel på utsiden som sambo brukte for 30 år siden.

Den luktet når den kom ned fra loftet hvor den hadde lagt i 20 år minst. De vasket den 2 ganger, og har luftet den leeeenge ute.

Nå lukter den ikke i det hele tatt, og kan ikke kjenne lukt på den i det hele tatt at den er gammel...

Skrevet

Vi fikk rensa opp ullposen som jeg og min søster lå i, er over 32 år gammel den...Lukta skikkelig ille før jeg sendte den til rens, men når jeg fikk den tilbake, lukta den ull igjen..Vi trengte derfor ikke lufte den noe særlig.

Kanskje har ikke de som har vaska/rensa den lufta den nok etterpå?? Hvis de vrenger den til rette siden igjen for fort, kommer det sånn "gammellukt" med en gang..

Prøv å rens/vask den igjen, og la den lufte godt før du vrenger den..Sørg for at den er heeeelt tørr før du vrenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...