Trulte76 Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 hvordan fungere dette? Visst man sier man tar permisjon på en fritur..vil han da få penger kun fra NAV eller vil han få både med NAV og vanlig lønn fra rederiet? HAn sier at visst han må ta de ukene han skal ha permisjon så må han ta det når han egentlig skulle vært på sjøen og vil da tape så utrolig mye penger at vi rett og slett ikke har råd til det. Hvordan skal dere gjøre det og hvordan fungerer dette med lønn og utbetaling fra NAV
velandre Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Heihei: Vi hadde samme dilemma. var å snakka med nav om det. Å Pappaen, han kan ta sine 6 uker, (som han er NØDT TIL) når han er på fritur. hvis han jobber som min mann så har han opparbeidet seg avspasering og får "lønn" for sin fritur uansett. så når han tar pappa perm så får han penger fra nav i tillegg! Heelt supert. dere tjener på å gjøre det sånn. Min mann skal ta 3 uker over 2 friturer. å da får han ca dobbelt lønn di 6 ukene.. Jeg får selvsagt ikke noe i di 6 ukene far har permisjon da,men det gjør lite da far får dobbelt opp. skjønnte du noe? Bare spør hvis du lurer på noe:)
Trulte76 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2008 ok..så det vil egentlig si jeg kan egentlig være hjemme de 6 ukene uten lønn for han vil få penger istedet for meg + lønn fra rederiet? Han jobber 5 uker på og av han da..så hadde blitt evt nesten 5 uker permisjon på han da..eller tatt 4 på en fritur og 2 på en anne..dette skal jeg nevne til han
velandre Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Ja la han ta di 6 ukene over 2 friturer. Min mann jobber og 5 uker på og 5 uker av. Så han skal ta3 uker på en fritur å 3 uker på neste fritur. Min mann tar også disse uken midt i min permisjon. Så da kan jeg også bli hjemme , selv om jeg ikke får penger. Men han får jo da:) så dette er egentlig helt sykt, men lønner seg jo virkelig da. min mann bare gliste da vi gikk ut fra navkontoret. så dette må dere jo barre gjøre. skulle min mann tatt ut sine 6 uker når han egentlig skulle vært på arbei/båten, så hadde vi jo tapt masse penger. Så nå får vi "masse " penger isteden! Hva jobber din man med? min jobber med seismikk.
Trulte76 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2008 min er kaptein på seismikk han så han vil ikke få full lønn med nav da, men han vil uansett få mye mere permisjon penger enn det jeg får..for NAV regner vel ut fra hans intekt de 6 ukene han har permisjon..så knallbra da:) For da får jeg egentlig på en måte hans 6 uker likevel..og får være hjemme 6 uker lengre..for jeg MÅ jo ikke ut i jobb når han har permisjon bare jeg får ikke penger fra NAV, men når han får og lønn i tilegg med rederiet så er jo det ikke noe problemer. Dette var gode nyheter ja
velandre Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 hihi kor arti, min er også kaptein på seismikk:) nei min får heller ikke full lønn fra nav da, men litt blir det. blir jo mindre også siden jeg har valgt 80%. jeg må heller ikke ut i jobb når han skal ha perm. så dette blir bra:) Vi venter også nr 3:)
Trulte76 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2008 hvilken båt er han på spurte min sambo nå hehe..han kom akkurat hjem så jeg fortalte han dette..før var det ikke lov sa han..men før så kunne jo vi få sjømennenens uker også..så har vel forandret reglene der også da
Trulte76 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 16. februar 2008 vi venter vel egentlig nr 4 vi da hehe..siden jeg har 2 fra tidligere og han 1 fra tidligere hehe
velandre Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 han har vært på ramform victory til nå nylig... nå er han å skal ta ut en helt ny båt som ligger i tømrefjorden, ved molde..
velandre Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 ja ved begge di to andre gangene fikk jeg hans 6 uker automastisk siden han var sjømann. men nå er det ikke slik lenger. skikkelig strengt nå. så fedrene Må ta sine 6 uker.
Trulte76 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. februar 2008 mulig å sende deg pm? for det er 50% sjanse han vet hvem han er sa han..for da har han kanskje seilt ilag med han...
Trulte76 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 16. februar 2008 han lurte på hvem han var og hvor dere bor..men er litt vel drøyt å skrive på forumet hehe
velandre Skrevet 16. februar 2008 #13 Skrevet 16. februar 2008 ja klart men hva er pm? jeg er litt grønn på dette...
Trulte76 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 16. februar 2008 privar melding hehe..gikk inn på profilen din men fant ikke der jeg kunne skrive privat meldig hehe
velandre Skrevet 16. februar 2008 #15 Skrevet 16. februar 2008 har sendt deg en melding med mailadressen min.. har du fått den?
velandre Skrevet 16. februar 2008 #17 Skrevet 16. februar 2008 nå tror jeg du kan sende meg privat melding.
Trulte76 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #18 Skrevet 16. februar 2008 ok men sendte deg nettopp en mail hehe..
velandre Skrevet 16. februar 2008 #19 Skrevet 16. februar 2008 hehe ja litt av hvert mann finner ut av her inne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå