Gå til innhold

Baby som klorer seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen tips mot babyer som klorer seg selv? Gutten er 4 måneder og har generelt veldig tørr hud. Smører morgen og kveld og noen ganger midt på dagen, men allikevel tror jeg det klør. Ligger han naken så klorer han seg til blods på magen om vi ikke passer på hele tiden, og ellers klorer han seg i ansiktet.

Har tenkt på å bruke votter, men han blir så veldig fort klam og svett på hendene da + at da får han jo ikke lekt.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klipper selvføgelig neglene hans. Ca 1 gang i uka, men uansett hvor nøye jeg prøver å være så klarer han å klore seg likevel. Om ikke samme dag, så neste.. babynegler vokser fort altså!

Skrevet

Hei! Uffda, stakar liten. Hva slags krem er det du smører med da? Og er neglene hans litt lange? Kan jo være at det hjelper å holde de helt korte..og kanskje huden hans ikke liker kremen du bruker?

Lykke til!

Skrevet

Hadde det samme problemet med min gutt. Holdt på lenge med det. Hjelper ikke alltid å klippe neglene. Kanskje du bør file de også? he he.

Men smør han med veldig feit krem. Hva med repair fra apoteket?

Vår holdt ikke på når han var så stor som din, kun da han var et par mnd. Vi brukte votter til han da..eller sokker;o)

Skrevet

Takk :)

Har prøvd mange forskjellige kremer og den vi bruker nå, E45, er den vi synes har fungert best. Han har mistet utslettet etter at vi begynte med den, mens det gjorde han ikke med de andre.

Skrevet

Regel 1 er å holde neglene korte til enhver tid!

Og ikke såpe i badet og fet nok salve (apobase, locobase)

Og en vurdering av hs legen om han har atopisk eksem.

Skrevet

Brukte dere votter/sokker hele dagen og natta? Når de er 2 måneder er de ikke såå interessert i hendene sine kanskje? Eller hvordan løste dere det?

Skrevet

Nei det var litt i perioder. Ikke hele dager og netter. Men kunne godt ha gjort det, for han var såpass liten da. Fikk aldri kjøpt votter så det gikk i sokker;o) MEN nå er jeg gravid igjen og har gått til innkjøp av slike votter allerede. Det er noe jeg kommer til å bruke fordi det ser så fælt ut når de klorer seg i ansiktet:o( Morfaren min syntes det så så fæælt ut at vi hadde på han sokker, det måtte da hemme han noe veldig??? Men jeg tror egentlig ikke det.. Uansett så kan du jo prøve å bruke det om natta eller i bare korte perioder på dagen og se hvordan han reagerer? :o)

Hva med å aldri la han ligge naken på overkroppen? Slik at han ikke får klort seg på magen?

Skrevet

Har prøvd apo base (den røde), men den fungerte ikke så bra synes jeg. Var fet og god, men hjalp ikke på utslettet. Den E45 står skal hjelpe mot eksem og sånt. Er ikke så fet, men tok utslettet i hvertfall :)

Har vært til hs legen og fast legen, og hs legen skrev ut resept på hydrokortisonkrem som jeg skulle smøre på ansiktet. Men fast legen ble veldig overrasket over det, da det ikke skal brukes i ansiktet på små babyer (han har vært plaget med tørr hud nesten fra fødsel av). Ellers har de bare sagt at jeg må være flink til å smøre han inn, og det gjør jeg jo.

Skrevet

Ser jeg skreiv at han begynte med det når han var et par måneder, men kom på nå at han faktisk gjorde det fra han var nyfødt.

Skrevet

Han ligger bare naken på overkroppen når vi bytter body og sånt. :)

Skrevet

Vi brukte slike helt tynne klorevotter. Tror du får dem på

H&M eller babyshop

Skrevet

Tusen takk! :) Visste ikke at det fantes jeg

Skrevet

Ja jeg kjøpte de vottene der:o)

Men du, jeg ville hørt med fastlegen og fått en henvisning til hudlege jeg! De kan litt mer om hud og du kan kanskje få noen gode råd og tips.

Gutten min er plaget med litt atopisk hud og på helsekosten fortalte hun meg det at om man har veldig tørr hud så bør man få i seg tilstrekkelig med omega fettsyrer. Jeg fikk en prøve på noe som heter Udo's chioce. Du kan søke opp på nett og lese om den.

Ta deg en tur på helsekost og hør hva de sier der:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...