*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 ....spesielt i bena...får ikke på meg sko eller noe,vondt gjør det oxo bruker tedstrømper & ligger med bena høyt,passer på & ikke spise for mye salt...men,uansett syns jeg at jeg blir mer & mer sprengt.Blodtrykket mitt er bra & urinpr.På litt under 1 uke la jeg på meg hele 5 kilo!!!!!! Hva kommer dette av...& hva kan jeg gjøre?????
Skuddårsmamma=) Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Hei! Vi er nok i samme båt vi to. Akkurat slik er det til meg også! Virker ikke som det er noe som hjelper. Kroppen blir stadig mer hoven og vond, og vekten gjør kraftige hopp oppover. Jeg har også fint blodtrykk, og kun spor av eggehvite i urinen. Det legen min trodde kanskje kunne være årsaken, var at babyen kunne være stor og derfor klemte ekstra mye på årer og div. SF-målet mittt er helt på den røde streken, så dette synes jeg er litt rart. Det skal bli spennende å se!! Men tror ikke vi er så unormale, og at det trenger å skyldes noe spesiellt. Det er vell bare noen som samler mer vann enn andre, uten noen spes grunn. Og vi er nok da sikkert 2 av de! Uansett...lykke til! :-)
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2008 MammaSnart!!! =) Litt trøst & vite at man ikke er alene da ...huff...det er jommen meg slitsomt gitt...kroppen blir så tung & stiv! Jaja,vi 2 er vel noen av de som av en eller annen merkelig grunn bare produserer mye vann da ;o)....vi er jo på mange måter heldige at det ikke har utviklet seg til noe mer...svangerskapsforgiftning feks! Så får vel bare holde ut ) ikke lenge igjen nå!
OhMyGod!!! Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 heisann, ikke kommet så langt som dere jeg da, å ikke har jeg vann i kroppen enda heller, men det jeg vil spytte inn er at ei venninne av meg gikk opp 7kg på ei uke (vann vann vann) å det var ikke særlig koselig å være hu i den siste perioden der nei, men håper du holder hodet høyt og det er jo litt kjekt å tenke på at det forsvinner relativt fort etter fødselen da håper knøttet ditt kommer om ikke lenge!
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2008 lenore 1982 Takk for oppløftende ord ) sant som du sier...det kommer vel til & RENNE vann av meg i strie strømmer når lilletøtta mi kommer ja ) hehehe!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Har dere ikke fått tilbud om akupunktur hos jordmor?? Jeg bor i en liten by og her er det flere jordmødre som tilbyr gratis akupunktur til gravide, men må må være kommet til uke 37 eller 38 (husker ikke helt...). De sier det hjelper VELDIG og at man får en kjempe god natt søvn etterpå:-) PS: Noen ganger tilbyr de også modningsakupunktur hvis man er veldig plaget, stor og sliten f.eks. Lykke til!!!
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2008 Anonym Hm...hverken lege eller jordmor (jeg går til begge) har nevnt noe om det til meg....men det er jo nå de siste 2 ukene at jeg har blitt forvandlet til en vandrende vannballong ;o) Tror sannelig jeg skal ringe legen min på mandag & høre med han jeg....TUSEN TAKK for et flott tips )
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Bare hyggelig å kunne hjelpe:) Håper det ordner seg. Hvis det ikke er noen jordmødre der som kan sette akupunktur der er det sikkert private aktører som kan gjøre det, men de skal jo selvfølgelig ha betalt da... Men det er kanskje verd de kronene hvis man er skikkelig plaget.
Skuddårsmamma=) Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Greit å vite at man ikke er alene ja, føles mer normalt også da! :-) Tung og stiv kropp ja, det skal være sikkert! Våkner flere ganger om natten og har vondt i div. ledd som har blitt "oversvømmt" mens jeg har sovet..hehe.. Men det er som du skriver...vi er jo tross alt heldige som samler vann UTEN å ha svangerskapsforgiftning! For det vil vi jo ikke ha! Vi får vell bare holde ut den korte stunden som er igjen, og glede oss til å få nurkene i armene og anklene tilbake! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå