Gå til innhold

har dere/kommer dere til å ta av sparekontoen til barna,om

Anbefalte innlegg

Skrevet

dere trenger noe til dem?Feks.uteklær?

minsten trenger en ny dress til våren,men har ikke råd nå.Og ikke føre om 3-4 mnd ihvertfall,er så mye regninger.

hadde dere tatt av sparekontoen dems da?Skal jo seff.prøve å sette inn igjen,men usikkert når det blir råd til det da....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer ann på hvem som har spart pengene synes jeg. Er det penger dere setter av hver mnd så synes jeg ikke det gjør noe. Er det penger vedk. har fått til dåp, bursdager og jul ville jeg ikke ha gjort det med mindre jeg var 100 % sikker på at de ble tilbakebetalt etter kun kort tid.

Skrevet

siden vi setter av barnetrygden på kontoen til barna så har vi bestemt oss for at dette er jo faktisk våre penger egentlig, så er det SKIKKELIG krise så tar vi av kontoen til en det gjelder til f.eks en utedress.

Skrevet

tar av barnas penger for å kjøpe ting til barna. Helt logisk for meg så derfor har jeg ingen problemer med det.

De fleste pengegaver barnet får er jo fordi folk ikke vet hva de skal kjøpe til barnet og for at vi skal kjøpe noe det trenger. Skulle noen spesifisere at dette skulle spares til barnet er 18 - så kan vi holde vi oss unna de, men ellers går alle slike penger til utstyr til barnet og barnets rom....

Skrevet

Jeg har måttet låne penger av kontoen til barna ved et par anledninger. Men har alltid sørget for ved første mulig anledning satt pengene tilbake. Dette har jeg ikke hatt behov for å gjøre på 3 år nå og håper jeg slipper å gjøre det igjen. Men det er bedre at ungene har skikkelige uteklær enn at de har penger på bok.

Skrevet

Har ikke gjort det enda,men hvis vi trenger noe til han,og ikke har råd selv,kommer vi til å gjøre det!

Vi setter inn alle pengegaver han får,og barnetrygden hans.

Så det blir jo spart endel penger uansett.

Kjøp den dressen du!

Hadde ikke hatt dårlig samvittighet for det!Er jo faktisk ikke alle som har råd til å spare noe ekstra til ungene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...