Hanne.. Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Hei! Jeg er her egentlig veldig sjelden, har så dårlig tilgang på internett.. Men trenger virkelig litt hjelp her.. Er 25 uker på vei med min første, og begynner å tenke på å kjøpe vogn, men aner absolutt INGENTING om hva jeg bør tenke på når jeg skal kjøpe vogn! Vet ingenting om ulike vognmerker, er rett og slett helt blank på det der.. Er det noen som kan hjelpe meg? Ønsker å kjøpe en vogn som er fin å bruke både vinter og sommer, er praktisk og behagelig for barnet.. ønsker å ha den så lenge som mulig, vet ikke helt hvor lenge et barn kan bruke samme vognen? Når pleier de å vokse ut av den?? Har en makspris på ca 7000, men får jeg en god vogn som jeg liker, er også litt opptatt av designet selv om det ikke er det viktigste, og kan bruke i flere år, er jeg ganske fornøyd selv om den er litt dyr.. Vis dere kan hjelpe meg, vet dere også om noen nettsider hvor det er bilde av vognen? Blir utrolig takknemlig for svar og hjelp:)
Hanne.. Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 16. februar 2008 ... og må bare si, ønsker en vogn med fire hjul da:) ikke de med tre..
kua kalva,drektig igjen Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 http://www.emmaljunga.se/start.asp?lang=NO&country= emmaljunga duo edge, skal jeg ha til neste, den kan de bruke leeeenge. ha nå brio kombi, det er en trang liten vogn,etter min mening, å jeg fikk ett lite barn.
Nætte;mortil2 Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har bestilt emmaljunga duo edge i går, og det er fordi jeg har sjekket og kjent på og studert bager og i det hele tatt på masse vogner.. Og den kom best ut på alt!! Der har man en bag del som man bruker sånn ca det første året, kommer jo an på barnet og størrelsen og i det hele tatt. Så bytter man til sportsdel som var ca 92 cm lang og med seler og som er beregnet brukt til de er ca tre år.. Det er jo også litt avhengig av barna selv da. Har en gutt som blir tre nå snart og han bruker ikke vogn i det hele tatt lenger! Den var stødig og med store hjul som kan gå gjennom både søle og snø (bor i nord så er helt nødvendig) stor skjerm som kan trekkes godt frem og integrert myggnetting (høres ut som en filleting men etter å kjøpt tre eller fire myggnettinger til førstemann fordi jeg mista dem i vinden og rett og slett la dem bort så ... veldig kjekt!!) . Den kosta rett under 8000 kr.. Her i Tromsø så bestilles dem og man betaler 1000kr i depositum da, og resten ved henting.. Alt kommer egentlig an på smak og behag, men den har jeg iallefall funnet veldig praktisk og kjekk. .Og med et design jeg kan trille rundt og være litt kry av... :-) Du bør også sjekke leveringstider på vogner,noen har lang tid!! :-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har kjøpt en Teutonia Mistral med fire hjul.Den har bag og sportsvogn-del og kan brukes hele året.Man kan også vippe håndtaket slik at du kan velge om barnet skal sitte mot eller fra deg når du triller:) Jeg kjøpte den på Lilleprinsen.no (bilder der). Sparte 2500 kr i forhold til å kjøpe den i butikk og de sender til hele landet. Dette er også markedets letteste vogn og kjempefint design:)
Hanne.. Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 16. februar 2008 Tusen takk for svar alle sammen! Emmaljungo duo egde hørtes interresant ut.. så den på bilde også, og så veldig fin ut.. går det ann å dra noe sted for å kjøpe den også? sånn at man også kan se den på forhånd? Hva følger det egentlig med av tibehør? stelleveske, regntrekk, parasoll osv. må man kjøpe det i tillegg? kunne noen fortalt meg alt tilbehøret jeg trenger? Hva er egentlig forskjellen på duo og kombi? har lest litt forskjellige innlegg på nettet, og har forstått utifra det jeg har lest at simo og emmaljunga er kvalitetsmerker.. heller litt på emmaljunga etter det jeg har lest, men har fortsatt mye igjen å lære skjønner jeg..
Hanne.. Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2008 forresten dere som har bestilt emmaljunga duo edge, hvilket understell bestilte dere??
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har også falt for emmaljunga, men har sett meg ut "lightvarianten" av duo edge (smart duo combi). Vet ikke hvor du bor, men i Trondheim er det i alle fall en forhandler som har vognene. Vært og sett på etter å ha kikket grundig på nettet, og jeg er helt solgt i forhold til den vogna i alle fall. Den er litt lettere enn duo edge, er vel kanskje fordi den ikke leveres med det fancy understellet (men det som følger med smart duo har til gjengjeld metallkurv under, noe jeg veldig gjerne vil ha), og ellers var vel i hovedsak forskjellen litt på at smart duo ikke har innebygget myggnett og litt sånne småting. Men alt i alt synes jeg den nesten så bedre ut enn duo edge til våre behov, og den koster et par tusen mindre En annen ting jeg merket meg med emmaljungavognene generelt er at de har tjukke, godt fôra kanter og trekk til bagdelen, og stoffet virker generelt sett solid og godt. Virker veldig mye lunere og varmere nedi bagen enn de simovognene jeg har sett i alle fall, og det kan jo bli godt utover høsten. Og så har du jo den bilstolen som kan klikkes på understellet hvis man kjøper til adapter, og den synes jeg også så bedre ut enn de andre bilstolene vi har sett på... så for oss blir det utvilsomt emmaljunga Dersom du leter etter forhandlere, fant jeg en liste over det på emmaljunga sine hjemmesider: http://www.emmaljunga.se/locator.asp?lang=NO&rmode=1
Putte68 Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Hei Hanne. Vi bestilte classic understellet fordi dette har en slik knekk på håndtaket slik at du kan vippe øverste delen mot deg om du skjønner meg.... Da henger stelleveska bedre (sklir ikke nedover mot bagen) pluss at du får bedre plass til føttene. Syntes en ble gående å sparke borti stelleveska med sportsunderstellet. Sportsunderstellet kan du bare justere hele håndtaket opp og ned og ikke vippe den øverste delen mot deg. Kanskje litt klønete forklart så jeg håper du skjønte hva jeg mente:-)
Putte68 Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 På classic understellet til Edge Dou Combi er det også metallkurv:-)
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #11 Skrevet 16. februar 2008 "På classic understellet til Edge Dou Combi er det også metallkurv:-)" Tror muligens det er det som følger med til smart duo combi. Har ikke helt sett forskjellen på de tre understellene, men det som følger med smart duo'en er ett av de to "enkle" du kan velge til edge duo. (Jeg likte forresten også den "knekk-funksjonen" på håndtaket på det understellet til smart duo'en, teleskopopplegget er litt overkill når jeg og gubben er nesten like høye uansett). Antar forøvrig at man kan betale på litt ekstra på smart duo og få det super-understellet som følger med til edge duo også, dersom man ønsker det
Lykkeliten123 Skrevet 16. februar 2008 #12 Skrevet 16. februar 2008 Hei Hanne, Jeg har bestemt meg for Emmaljunga city cross med city bag. Dette er en mye lettere utgave som mangler noen av finessene til Edge duo, men som sagt en mye lettere vogn med store indre mål på bagen. Ettersom vi vil ha store barn (ca 6 mnd) når vinteren kommer er det greit å vektlegge størrelsen på bagen slik at både barnet og store gode poser får plass ;o) Dette er hva jeg kommer til å bestille nå i første omgang; Benevnelse Farge Pris Olsen Baby miljø Lilleprinsen.no City cross Sort 5195 City bag Elk 1795 Stelleveske eksklusiv Sort 695 Eksklusivt fottrekk Sort Bilstol (0-13) Sort Adapter til bilstol Artlander Maxiflex Sort 1800 Dette er forhandlere jeg har funnet i Stavanger/ Jæren området. Venter tilbakemelding på priser fra Olsen. Jeg hadde problemer med å bestemme meg for farge, til jeg fant ut at jeg kjører fagen Elk på bagen også sort på sportsdelen. På den måten vil jeg også få "ny" vogn når jeg begynner med sportsdelen. Lykke til med valget- valgmulighetene er så store at det er lett å bli forvirret =)
Lykkeliten123 Skrevet 16. februar 2008 #13 Skrevet 16. februar 2008 Ser at kolonnene ble litt rare i "cut & paste", men jeg vet ikke hvor relevant informasjonen er.... Ellers ville jeg bare be deg legge merke til sammenlikningstabellen på sidene til Emmaljunga. Der vil du kunne sammenlikne bla vekt og finesser på de forskjellige vogntypene (Edge, Smart, City cross osv). Kjempegreit! =)
endelig mamma t 2 :) Skrevet 17. februar 2008 #14 Skrevet 17. februar 2008 olinebrumm og knøttet: Var dere på sjarmtrollet ved Jekta for å bestille vogna? Har de evt utstillingsmodeller der man kan se litt på, slik at man vet hva man kjøper? Har litt lyst på Emmaljunga sin duo combi... Lang leveringstid på Emmaljungavogn her i Tromsø...?
smuppemor Skrevet 17. februar 2008 #15 Skrevet 17. februar 2008 Har bestilt Emmaljunga Duo Edge med sportsunderstellet. Det som er greit med d ift classic er at håndtaket kan "vippes over" slik at du slipper å dra vogna etter deg hvis d er vind eller sol rett i bagen..da er d bare å vippe over håndtaket og fortsette å trille vogna foran deg....+ "teleskophåndtak" slik at hvis d er forskjellig høyde på deg og mannen er d lett å justere for begge, og d gir bedre plass til beina(slipper å sparke i understellet på vogna) om den som triller er lang... Er forresten 25 uker jeg også, og tenkte jeg ville ha den vogna som har best plass i bagen, slik at lillegutt kan ligge i den til vinteren også, og forhåpentligvis med plass til pose...Synes d blir lunere enn å ligge i pose i sportsdelen.... Og så bestilte jeg stelleveske som hører til vogna(samme farger). Totalt kom dette på 8300ognoe. Betalte 1000 i depositum, resten ved henting. Bestilte den hos Baby-comfort her ihvertfall(Ålesund), men d er nok mange flere som forhandler vogna....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå