Gå til innhold

Morkake og sånne vanskelige ting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ul tidligere denne uka og det viser seg at jeg har foranliggende morkake. Skal tilbake om 3 uker og sjekke om den har trekt seg oppover. Men det jeg ikke skjønner er hvordan i huleste det skal gå til. Den skal jo bare vokse og breie seg mer utover, skal den ikke? Hadde jo vært fint om den hadde gjort det, men jeg synes det høres veldig usannsynlig ut jeg da... (vil ikke deles opp for å få ut denne ungen. Vanlig ks går vel heller ikke for da kutter de i stykker morkaka...?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Joda det går at den trekker seg oppover!!

Riktig at den strekker seg og vokser, men den sitter fast i livmoren, på en måte, og kan godt "bli med oppover" sammen med resten av livmoren.

Det går fint med ks for nå vet de jo hvor morkaken ligger, og da skjærer de ikke der (fikk jeg forklart på min ul).

Håper for din del at den "blir med oppover" så slipper du ks, men du skal se det går bra lell.

Lykke til.

Skrevet

Jeg har også morkaka litt langt ned, så skal tilbake til ny UL i uke 32. Hun som undersøkte meg sa at dette overhode ikke var noe å tenke på, den vil høyst sannsynlig flytte seg oppover selv etterhvert som livmora vokser, men de vil kontrollere at alt går "etter planen" i god tid før fødsel likevel. Forstod det som at dette er ganske vanlig, og at det er langt i mellom hver gang det ikke løser seg selv, så det går nok bra skal du se :)

-jeg vil forøvrig heller ikke ha ks, så jeg krysser fingrene for oss begge.

Skrevet

I mitt første svangerskap hadde jeg morkake som dekket "utgangen". Måtte på ul igjen senere for å sjekke om den hadde trekt seg tilbake. Hvis den ikke gjør det, må man visst ta keisersnitt. Men det mest vanlige er at den trekker seg oppover. Som det gjorde til meg. Nå i dette svangerskapet har jeg foranliggende morkake, så jordmora på ul. Og det betyr at den ligger på forsiden av magen (mellom bukmuskler og livmor). Kjenner sparkene veldig svakt. Men hun sa at det var en ok plassering...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...