Caity<3 Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Jeg sluttet på Nuva-ring for ca 4 mnd sider, og har siden det hatt regelmessig mens-syklus på 28 dager, men da jeg denne mnd ville teste om jeg hadde eggløsning, var alle testene negative. Og alt ble gjort riktig iflg. bruksanvisningen. Huff,nå er jeg skuffet og bekymret. burde jeg ta kontakt med en lege? Noen andre i min situasjon her?
Ire86 m/tvillinger <3 Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 jeg også har bare testet neg på alle el testene jeg har tatt.. gått på p-piller to perioder og begge gangene jeg har tatt en pause har jeg hatt regelmessig syklus - 28dg. merkelig dette her..
AO3 Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har aldri prøvd å EL-teste selv, men det har vært flere innlegg fra folk her inne som sier at en type EL-tester ikke slår ut på dem, mens andre typer gjør det. Kanskje du kan prøve en annen type/merke? Ellers kan legen ta blodprøve for å se om du har hatt eggløsning. De virkelig garva folkene (synes jeg! hehe) her inne temper, og det skal være den beste metoden for å finne eggløsningen. Ellers går det an å hoppe over en eggløsning i ny og ned også, det er visstnok helt normalt, og ikke noe problem. En annen mulighet er at eggløsningen din var litt forsinket akkurat denne syklusen. Hvis du har regelmessige sykluser på 28 dager (heldiggrisen!) har jeg vondt for å tro at du *aldri* har eggløsning.
Caity<3 Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. februar 2008 Tusen takk for fine utfyllende svar. ble litt roligere nå, men setter pris på flere meldinger fra dere der ute:-) Man blir så lett paranoid når det er noe man virkelig ønsker seg...Og vi er jo bortskjemte også da...vil at alt skal gå knirkefritt liksom... Lykke til alle sammen...
puse 08 Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Heisann vi er visst litt i samme båt... Jeg får heller ikke utsleg på testene, skal prøve cb tester denne mnd, med har litt uregelmessig syklus så jeg håper jeg "treffer", litt vanskelig å vite om det er meg eller testen det er noe "galt" med. Fikk vite det her inne at du kan gå til legen ca.en uke ettet forventet el for å få tatt blodprøve der de sjekker progesteron-innholdet. Dette øker visst dersom man har hatt el. Jeg skal prøve på det neste pp dersom jeg ikke får utslag på cb-tester heller. Lykke til:)
puse 08 Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Jeg klippet ut det Lucy T svarte på mitt spørsmål, som lignet ditt! (Håper det går greit Lucy T:)) Altså: Du kan godt bestille deg time hos legen selv om du ikke har prøvd i ett år enda. Bare si at du vil undersøke om du har el, siden du ikke får utslag på el-testene. Da må du til legen og ta en blodprøve for å sjekke progesteron nivået 7-9 dager etter forventet el. Hvis du har stabil syklus, så blir det 5-7 dager før forventet tr. Dette må du gjøre i 3 sykluser, for å sjekke om el er borte totalt, eller bare nå og da. Dersom du ikke har el, kommer nok legen til å gi deg resept på pergotime, et legemiddel som hjelper kroppen å få el. Da må du forsåvidt fortsette med blodprøvene, for å se om du får god el av dosen du får.
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Heisann, det er selvfølgelig helt greit puse! Vi må jo svare hverandre på det vi kan Skulle bare legge til at jeg prøvde Quick Respons EL tester noen mnd etter jeg sluttet på pilla og fikk ikke utslag på noen av dem. Det kan hende at kroppen ikke helt har kommet igang etter prevensjonsbruk. Jeg forsonte meg med det, og testet ikke igjen på en stund. Etter 2 års prøving kjøpte jeg CB Digital EL tester, og de får jeg utslag på. En positiv EL test betyr dermed IKKE at du har EL, jeg får positiv EL test hver pp, men ikke EL.... Kroppen greier visst ikke å slippe egget hver pp (har el av meg selv en sjelden gang bare), og EL testen gir jo beskjed 24-36 timer før en evt. eggløsning... Lykke til alle sammen
lykkelig78 Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 hei! jeg har samme problem, men jeg tok kontakt med lege etter at alle testene var negativ siden juli/aug. Har tatt blodprøver og alt virker normalt. Merker at jeg slapper av mye mere nå, og man sier jo at jo mere avslappet mann er jo lettere er det at man blir gravid! Men vi damer tenker forferdelig mye da....... Er ikke enkelt å la være når alt ligger til rette for at det skal komme en baby:) Håper bare det er en liten en på vei snart! Håper det ordner seg for deg!
Caity<3 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. februar 2008 Tusen takk alle sammen! fint at vi har dnne siden , hvor vi kan dele erfaringer! jupp da skal jeg komme meg en tur til legen en av de kommende dagene...hehe...er ikke så tålmodig av meg...vil ikke vente helt til neste mnd... takk igjen foralle gode tips!
MK73 Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Heisan! Jeg fikk heller aldri utslag på EL-testene (men nå prøvde jeg bare den billige varianten, da), men har vært gjennom full utredning (skal i gang med 3. IVF/ICS neste uke) og det er ingenting i veien med eggløsningen min. ..men det er jo greit å få det sjekket :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå