Gå til innhold

En tråd for ALLE! (fordi alle er vanlige mammaer!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg synes det er dumt å lage sånne tråder der noen er "vanlige" mammaer og andre da ikke. Eg liker IKKE babybjørn, kunne aldri latt snuppa sitte igjen alene i bilen, bruker ikke våtservietter og boikotter i vei, men eg er også en vanlig mamma. Og selv om eg ikke bryr meg så mye med sånne tråder, så kan det vere at andre bryr seg og føler at de ikke passer inn og dermed ikke er en god mor. Føler det blir litt som å gjøre narr av "hysteriske" mødre, som har valgt å gjøre det de synes er best for sitt barn, ved å si at de ikke er vanlige....Ofte synes eg at mange har en lav terskel for å kalle noen hysterisk, og det er nesten "ikke lov" å gjøre det man mener er det beste for sitt barn lenger for da er man "hysterisk" og "en perfekt mor" og dette blir sett på som negativt. Eg får også inntrykk av at det er "teit" å tenke for mye miljø og sikkerhet, og da er man ikke "vanlig".

Vel eg synes det viktigste er at man gjør det som er iktig for en selv og barnet sitt, og dersom man velger løsninger som ikke er fullt så utbredt, så er man ikke en "uvanlig" mamma fordiom.

Meitai eller babybjørn?

Tøy eller papirbleier?

våtservietter eller vaskeklut?

forovervendt eller bakovervendt?

Samme hva en velger så skal er vi alle vanlige mammer! Noen tenker miljø, noen tenker hva som er mest lettvint. Noen barn tåler ikke våtservietter, noen gjør det. Noen synes babybjørn er fin og enkel i bruk, andre synes meitai har bedre bærekomfort. Eg har mine meninger om hva eg synes er best, og det har alle andre også. Og selv om det er lov å si sin mening i diskusjoner og komme med fakta og erfaringer og gjerne krangle litt, så synes eg ikke noen skal "ha rett til" å definere hva som er en vanlig mamma og hva som ikke er det.

Synes det hadde vert bedre om vi bare diskuterte de innleggene/sakene som dukker opp her, at folk sier sin mening om det, uten å prøve å definere hva som er "vanlig", "hysterisk", "hønemor", "unormalt" osv. For det er umulig å sette folk i båser på den måten!

Ha en finfin dag:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Enig.

Folk får gjøre som de vil så lenge de ikke ser ned på meg fordi jeg velger "mindre perfekte" løsninger enn dem selv til mitt barn.

Skrevet

Eg velger dei løsningane som passer for MINE unger og MEG og VÅR familie.

Så får andre folk sei ka pokker dei vil, så lenge eg ikkje direkte skader ungane mine.

Ein må sjølvsagt kunne diskutere og komme med meininger og innspill.

Skrevet

Eh...den tråden for "vanlige" mammaer inneholdt vel en god del selvironi...Som; " er det andre enn meg som gjør noen av de tingene som mange dibere mener er feil??" Tror kanskje ikke det er så mye å henge seg opp i egentlig. En kan jo velge å signere tråden eller la vær???

Skrevet

Anonym:

Er vel ikke snakk om bare den tråden her da...

Er vel heller mer generelt vl jeg tro. Er altfor mange her inne som blir satt i bås på grunn av at de gjør ting som flertallet ikke definerer som vanlig eller normalt. Ja, det beste er å ikke bry seg om det, men er ikke alle som syns det er like lett. Det finnes dem som faktisk tar seg nær av slike tråder og tror de gjør ting feil, selv om de bare gjør det de mener er best for barnet.

Yo&LaPirilimbilimbilona:

Er helt enig med deg, vi er alle vanlige mammaer ;o)

Skrevet

Synes dette var et fint innlegg, Yo&LaPirilimbilimbilona. :)

Personlig foretrekker jeg å ikke tilhøre noen som helst "gruppe". Jeg er meg og gjør det jeg mener er best for mitt barn. Er det ikke nettopp det alle "vanlige" mammaer gjør, da?

Skrevet

Denne følte jeg meg mer inne i, men kanskje fordi jeg liker Yo og Korsika så godt:)

Skrevet

Takk Meetho:) (og alle). Eg skrev selvfølgelig ikke dette innlegget bare på grunn av den tråden om "vanlige mammaer", men det var liksom den eg leste sist så den ble nok litt prega av den....synes bare det har vert så masse sånn "se på meg, eg gjør sånn og sånn og derfor er eg normal, men du er hysterisk". Og det blir så dumt....

Skrevet

Forresten Nupi....Eg prøvde å sende deg en pm, men du har fullt. For du spurte om eg også brukte tøybleier å sånn...Ja, det gjør eg, og bærer:) og nå har eg sett deg på tettinntil også! (så lite nettet er...)

Skrevet

Men nå har jeg slettet alle. Visste ikke at den bare kunne være på 15. Så bare send pånytt du:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...