Gå til innhold

Hvorfor blir jeg ikke gravid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er bare i min 6pp, og vet at det er normalt at det tar litt tid, men føler at jeg begynner å bli frustrert allerede.. :-/

Jeg har stabile sykluser på 28 dager, og har eggløsning på dag 14 hver mnd, så vet at vi treffer el.. (tar el.tester) mannen har god sædkvalitet (har testet).. vi er begge sunne og friske, med normal bmi... ingen av oss røyker eller drikker.. og ingen av oss går på noen slags medikamenter, og jeg har aldri gått på p-piller eller noe sånt.. vi har alltid brukt kondomer.. bruker heller ikke noen slags glidemiddel under sex, som kan påvirke sæden..

Hvorfor går det ikke da?? :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har dere prøvd å ha sex bare to dager før el? åsså dagen før el såklart men IKKE på selve el dagen?? det er mange som mener det er bra!

funka for oss iallefall..

er så mye som kan spille innmer nesten umulig å svare på men nå er d jo sånn at de fleste må prøve noen mnd opp til ett år! så du er jo ikke unormal! håper det blir din tur veldig snart da!:o)

klem

Skrevet

tusen takk for svar og tips :) vi får prøve på det neste pp ;)

Skrevet

Dette høres ut som meg da jeg prøvde første gang, jeg husker jeg skrev ettt innlegg som jeg nesten kan si er prikk likt. det som viste seg for vår del er at jeg har ett unormalt ptoblem for min alderen. Jeg sliter med det samme som de som er i overgangsaldren, dette fører til dårlige egg. jeg klarte det tilslutt likevell, mot alle odds. Nå prøver jeg på nr 2 og skal starte med første prøverørs behandling.

Husk at alt fortsatt kan være helt normalt selv om du ikke har klart det, men jeg forstår din frustrasjon

Skrevet

Å en ting til.. Det er dagene før EL som er vitkig å ha sex på, ikke selve EL dagen

Skrevet

Jeg er i min 7.pp, og skjønner deg godt. Har de samme tankene selv, men jeg har litt ustabil syklus da, og bekymrer meg pga det. Fant likevel el denne mnd, og VET vi traff riktig, likevel har jeg en følelse av at ingenting har skjedd...

Hvordan fikk mannen din testet sædkvalitet? Kunne tenkt meg å sende mannen for å få testet svømmerne jeg også... Men ser for meg at det skal litt styr og utredning til for å få det gjort..? Han er dog IKKE bekymret i DET HELE TATT for at ting ikke skulle være på stell hos han- komisk at gutta er så selvsikre!

Jeg har IKM neste uke. Har et lite håp, selv om jeg har en følelse av at det ikke ble noe denne gangen heller...

Skrevet

Var egentlig ingen spesiell grunn til at han fikk testet sædkvaliteten, var bare for å sjekke at alt var i orden liksom :)

har ikm neste uke jeg også, så håper på det beste! :)

Skrevet

vil legge til at jeg ble spådd gravid i januar/februar, så får jo litt ekstra store forventninger denne mnd, selv om jeg kanskje ikke burde.. :/

Skrevet

Hvor fikk han det sjekket? Gikk han til fastlegen? Måtte han ha henvisning videre? Osv... :-)

Skrevet

Han gikk først til fastlegen, og ble henvist videre til sjekk på sykehuset.. :)

Skrevet

Kostet dette mye?

Tusen takk for svar! Tror jeg skal sende mannen min av gårde hvis det ikke blir positiv test i neste uke.. Så kan vi utelukke det!

Skrevet

Husker dessverre ikke akkurat hva det kostet, men tror det var litt under 1000 kr.. men det varierer sikkert fra plass til plass.. han gjorde dette i romsdalen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...