Gå til innhold

Provoserende uttalelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg har lest dagbladet og førstesidesaken deres er om Høybråten og unge uføre.

Jeg føler at jeg har gått glipp av noe når han prater, for jeg trodde at dersom man var ufør så kunne man ikke arbeide, iallefall for en periode og at det er årsaken til at man i det heletatt har fått uføretrygd.

Men det ser ikke sånn ut på artikkelen og hans uttalelser.

Er man ikke ufør når man er ufør eller?

Link til sammensuriet;

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/02/10/526486.html

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner det ikke slik og leser det ikke som en kritikk av uføre..

Oppfatter at hans bekymring heller er om norske asrbeidsgivere er gode nok til å tilrettelegge slik at folk som har muligheter kunne jobbet noe eller lenger.

Skrevet

Har du ikkje fått med deg at ein skal vere frisk for å vere sjuk i Norge, tillab?:)

Gjest marie-s
Skrevet

Las den der jeg også og jeg er enig med han. Joda det er greit at det er en del som ikke klarer å jobbe men det finnes nok noen av de også som ikke vil prøve og heller sitter sitter hjemme og kjenner etter om de er dårlig en plass. Jeg kjenner kun til 2 unge som forsøker å bli uføre trygdet, men etter 3-4 år og uendelig mange undersøkelser har ikke en eneste lege klart å finne noe galt med de, så i påvendte om å bli uføretrygdet får de flere barn som kan forsørge de. Dette synes ikke jeg er rett, er du så syk at du ikke kan jobbe, hvordan klarer du da å ta deg små barn når du er gravid? Derfor burde det de helelr fått hjelp til å delvis komme seg ut i jobb i starten og da snakker jeg ikke om en fulltidsjobb men kanskje 1-2 dager i uken. Joda jeg fortår at folk av og til kan møte veggen og trenger god stund å komme seg på men ikke resten av livet det tror jeg ikke er sundt.

Skrevet

Det er jo ikkje berre fysiske plager i verden; det kan være store hinder i det å måtte forholde seg til andre mennesker. Men av ein eller anna grunn er det ofte då "lettare" å skulde på fysiske plager.

Skrevet

Jeg synes ikke at Høybråtens uttalelse er provosende, og jeg er delvis ufør!!

Det er ikke oss uføre han "henger" - det er Norges måte å tilrettelegge arbeidsmarkedet på. Jeg kan nemlig være i jobb - men MED tilrettelegging! Det er ikke alle arbeidsgivere som VIL HA meg hos seg!

Det er holdningen til oss som ikke er helt som andre som er problemet i dag! Det ser vi også når det f. eks. er snakk om å ta abort hvis man finner "avvik" på fosteret...!!

Jeg vil ikke sitte hjemme og bare motta trygd - jeg vil leve et liv som "normale" mennesker gjør!! Det kan jeg til en viss grad klare, men er da avhengig av at "normale" mennesker godtar meg slik jeg er - og gir meg en sjanse!

Det igjen er avhengig av at arbeidsgiver ikke taper for mye på å ansette en som meg! Som igjen er avhengig av at systemet er godt nok tilrettelagt for arbeidsgiver...!

Bare som et innspill fra en som ikke har en kropp lik den "alle" andre har...

Gjest marie-s
Skrevet

jo det vet jeg også, man da er det bedre om de får hjelp også begynner å jobbe litt igjen, man vil jo ikke bli bra om man plutselig får lov til å bare sitte hjemme.

Det er jo noe som er rat om du ikke kan jobbe som yrkessjåfør fordi du plutselig kan svime av(det skjedd ikke, men kunne kanskje skje) også får du forsatt lov til å kjøre bil med barna i?

Gjest marie-s
Skrevet

Det du skriver her er jeg 100% enig i. De at de heller må få hjelp til å komme i jobb om så bare delvis, jeg tror også som du skriver at det vil være en seier for seg selv når man ser at man kan klare noe.

Skrevet

ser ut til at hanhar problemer med å skille arbeidsledige og uføre. noe som kansje er blitt vanlig å se under samme nå som man har slåttsammen etatene til nav. ;p eller så er det slik at politikkere tror at alle er trygdesnyltere uavhengig av hvorfor man ikke er i arbeid.

utalelsene burde jo vært i forholdtil arbeidsledigesom motar dagpenger/arbeidsledighets trygd. og ikke de som av ulik årsak ikke er arbedsføre.

men slik erdet og skulle stikke ansiktet sitt frem for å bli lagt merke til som politiker. saker erda ikke så viktig at man har tid til å ha riktig fakta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...