Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Halloen! Noen ganger føler jeg mg som en tulling som ikke vet noooenting! Vi ska ha i mai... Og lurer på dette med vognpose, voksipose, skinnpose... dyne! Når bruker man hva?!?? Er det lurest å bruke dyne i vogna i begynnelsen for meg? siden det er sommer... For å så skifte over til en av de andre posene? Uff... føler meg ganske dum som spør.. Kan noen gi meg en aldri så liten innføring i denne verdenen??
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 vi har termin 3 mai. så ganske tidlig. Og velger uansett dyne. er ikke så kaldt rundt de tidene. Så blir kun dyne og pledd. KJøper heller pose til høsten.
Putte68 Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Mai er jo en lunefull måned. Det spørs litt om du får i begynnelsen eller slutten av mai da, Selv så fikk jeg ei jente på slutten av mai og brukte ikke noe annet enn vogndyne. Kjøpte Ullkorga sin voksipose først til høsten. Nå har jeg termin den 03 juni og tenkte å begynne med vogndyne nå også. Om det blir litt kaldt ute så kler jeg heller babyen i ullbody og litt varmere klær + teppe. Om du skal ha tidlig i mai ville jeg vel ha valgt en vognpose. Skinnpose kan vel bli litt i det varmeste laget.
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 men hva er forskjellen på voksipose og vognpose?
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 ikke peiling... hhehe jeg har ikke satt meg inn i det
Tredjemann på vei :D Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Skinnpose ville jeg ikke valgt uansett årstid, men det er nå meg:-) Voksipose er veldig kjekt å ha til høsten, men fra mai og frem til høsten ville jeg nok valgt å bare bruke dyne i vogna + evt. et tynt ullteppe helt innerst. Sommeren da gutten vår var ca. halvåret kjøpte vi et lammeskinn til underlag i vogna. Det er kjekt å ha i tillegg til dyne. Men som sagt, når tiden kommer til at du trenger en tykkere pose, velg voksipose! Den er stor nok til barnet er 2-3 år gammelt:-)
Putte68 Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 Ullkorga sin voksipose tenkte jeg på da. Den er veldig varm og best egnet til høst/vinter. Tror den finnes i en litt tynnere variant også. De vognposene jeg har sett på er ikke så tykke og beregnet til litt mildere vær. Det finnes så utrolig mange forskjellige varianter på markedet nå. Det finnes også de med ull i ryggen og de jeg har sett av denne typen har hull så en får ut seler enten den skal brukes i bilstol eller i sportsvogn.
Nætte;mortil2 Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Dyne og pledd er fint på sommeren og vår, lett å regulere varmen.. Jeg er totalt ANTI voksiposer, liker dem overhodet ikke. Så mitt tips er Fjellpulken eller ajungilak sine soveposer til barn! De er kanon!! Varme og mye og deilige.. Koster en del mindre også enn flere andre poser.. Vi har fjellpulken sin til vår gutt. Og har bare vært utrolig fornøyde med den! Har en innerpose i fleece som vi brukte i starten og bare bretta det overflødige inn.. Jobber på småbarnsbase og ser det daglig! De to som har slike poser trenger knapt klær på seg i det hele tatt.. (bor i Tromsø) Men her er det smak og behag som gjelder så lykke til i jakten din!
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 16. februar 2008 #9 Skrevet 16. februar 2008 Jeg er også totalt ANTI voksipose... Syntes rett og slett de er veldig stygge.. Selv fikk jeg i juni sist og venter nå i juli..bruker vogndyne og nøstebarn teppe... Alt ettersom temp.. Erfaringsmessig velger jeg å ha skinn i bunnen, og ullbody med kort erm til varme dager, for bomull gjør babyen så klam og fuktig... Til vinteren er det lammeskinnspose som er ubehandlet som har vært tingen for oss.. Den brukte vi til lillegutt var 2,5 år... etter det satt han ikke så mye i vogn...Men om du velger skinnpose vil jeg anbefale å ha en der det er glidelås helt rundt, slik at du kan fjerne lokket og bare bruke skinnbunnen om våren/ sommeren.. den er veldig funksjonell!!! Lykke til
Frida__ Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har bare ett vinterbarn fra før, så har saueskinnspose og voksipose. Er kjempe fornøyd med begge disse. Sauen kan jeg ta av toppen på og bruke begge deler separat, slik kan jeg ha godt lunende underlag hele året. Dette regulerer varmen. Voksiposen kan en få både med sommerdyne og ull dyne, selv har jeg bare ulldynen og dette er da en ren vinterdyne. Har fått min voksipose av en jeg kjenner og er også kjempe fornøyd med den, den kan jo bli kjempe stor og jeg har brukt den masse og kan fremdels gjøre det til min tre åring. Skinnposer kan ofte være litt korte, så vi kunne ikke bruke vår lenger enn rett over året. Begge disse er poser som bygger godt i vogner så husk å prøve den posen du går for i vognen du kjøper. Mange har fleece poser, men min datter blir bare klam og kald i huden av fleece, så det har jeg styrt unna. Jeg skal ha på forsommeren og skal hvertfall gå for saueskinn i bunn og dyne over. Lykke til med valget, de er som regel gode til å hjelpe i butikken også.
lillespiren2:) Skrevet 16. februar 2008 #11 Skrevet 16. februar 2008 hei. Var selv og handlet dyne til vogge og vogn i dag, fant ut at det er det vi trenger i mai, jeg har selv termin 9 mai:). Voksipose kjøper vi senere. de hadde foresten så mye fint sengetøy på princess:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå