meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Erfaringer? Positivt Negativt Utfordringer Hvordan er det rent praktisk Lekker de? Fungerer det for de med kraftig blødning? Lekker de under aktivitet Kan de brukes under svømming? ??
BettyBoob Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 bare lurte på hva dette er for noe jeg?!
Tally Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Erfaringer? Helt greit. Det kan ta litt tid før du er helt vant til å bruke et beger. Det passer nok best til de med regelmessig mens siden man stort sett bare kjøper ett beger og derfor må ha det med seg når man forventer mensen. Men man kan jo bare alltid ha det i veska, man har det jo i en liten tøypose. Det passer vistnok heller ikke til de som ikke tåler å se (mens)blod eller de som synes at mensen er noe skittent og ekkelt og ellers har et unaturlig og litt forskrudd syn på kroppen sin. For du kommer til å se blodet ditt! Men det rare er at blodet IKKE lukter slik det lukter av blod i bind eller ob. Det er bare blod. (Hver gang dette teamat har vært oppe på denne siden, så er det nemlig mange som skriver at de blir helt kvalm ved tanken på å bruke et beger. De om det.) Positivt: Ja Negativt: Nei, ikke egentlig Utfordringer: Når du er på et offentlig toalett uten vask inne i avlukket, så er det litt mer plunder, men ikke uoverkommelig. Hvordan er det rent praktisk: Les på hjemmesidene deres, der står det meste. Eller var det noe spesiellt du lurte på? Lekker de? Nei. Men hvis du setter de inn galt, så lekker de - på samme måre som en ob... Fungerer det for de med kraftig blødning? Så absolutt. Lekker de under aktivitet: Nei. Tøm begeret før aktiviteten hvis du er usikker. Kan de brukes under svømming: Har ikke prøvd, men det skal gå helt fint. Som sagt, de lekker ikke.
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. februar 2008 Ikke redd blod jeg:) Har til tider kraftig og langvarig blødning, så bruker ca 100 kr på beskyttelse hver måned. Og er litt lei tamponger og slikt når det ikke er mye blødning, men allikevel nok til beskyttelsesbehov.
Tally Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 Hvis du har kraftig blødning, så må du tømme begeret oftere, det er vel det eneste. Og en annen fordel med begeret er at det gjør ingen ting om man bruker det når man har lite eller ingen blødning.
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2008 Hvor ofte om jeg. f.eks. kan bruke grønn ob i 3 timer? (beklager detaljene)
Tally Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Akkurat det vet jeg ikke, for jeg har ikke hatt kraftig mens. Hvis du bestemmer deg for å prøve et slikt beger så kan du sjekke begeret etter 2-3 timer. Jeg mener å huske at et beger "klarer" mer enn en ob. Uansett så er det greit å ta den ut mens man sitter på toalettet, så unngår man søl hvis den er full. I allefall den perioden man har kraftigst mens.. Hvis du er usikker, så bruk truseinnlegg eller et tynt bind i tillegg de første gangene
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 16. februar 2008 Ok. Ja, tror jeg har tenkt å prøve. Det må hvertfall være veldig bra for kroppen min fremfor tamponger de siste 4 dagene når det ikke er så kraftif mer, men kan hende de første 4 dagene blir tampongdager.... Det får jeg se på.
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #10 Skrevet 16. februar 2008 Positivt- Veldig! Mye mer behagelig enn bind og tampong! Negativt- jeg trengte ikke tappen som man trekker den ut med. Bare presser ned og tar ut begeret istedet. Den tappen var ubehagelig til jeg klippet den av, men så er jeg ganske følsom ang slikt. Utfordringer- sette den inn første gangen. Mensen kom på natten, så jeg var groggy og i halvsøvne. Hvordan er det rent praktisk-Veldig praktisk! har det jo alltid så ingen mulighet til å "ikke ha mer igjen" som med bind og tamponger. Jeg blør mindre enn jeg trodde. Det fant jeg ut da jeg brukte den. ;o) Lekker de? - Nei, og takk gud for det! ;o) Fungerer det for de med kraftig blødning?- Jeg fylte den ikke en tredjedel en gang så det vil jeg tro. Lekker de under aktivitet- den lekket ikke mens jeg løp på tredemølle i en time. Kan de brukes under svømming?- Jepp. )
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 16. februar 2008 Takk:) Jeg tror jeg har lyst å prøve jeg. For meg som må bruke såpass mye penger på tamponger er det jo desto mer spart om det fungerer for meg. Men er Mooncup ok? Eller er en av de andre typene best?
Tally Skrevet 16. februar 2008 #12 Skrevet 16. februar 2008 Husk å lese bruksanvisningen godt og lykke til. Jeg tror også at et slikt beger er bedre for kroppen enn tamponger. Hvis det er noe mer du lurer på når du får den, så bare send en pm. :-)
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 16. februar 2008 Ja, det skal jeg gjøre. Ja, grøsser litt når jeg tenker på alt tampongene er gjennom før de skal inn i kroppen og ikke minst TSS:( *grøss*
Tally Skrevet 16. februar 2008 #14 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har bare prøvd damebeger. De ser da ganske like ut, gjør de ikke? (er en stund siden jeg kjøpte mitt og har ikke sett på de andre typene etter det, he, he.)
meg & to små vampyrer Skrevet 16. februar 2008 Forfatter #15 Skrevet 16. februar 2008 Jo, de ser relativt like ut. Tror alle untatt den i naturgummi er allergivennlige også. Den med det skumle navnet "the Keeper" he he:) Tar sjansen på mooncup jeg da.
Gjest Skrevet 16. februar 2008 #16 Skrevet 16. februar 2008 Jeg har mooncup, og er knallfornøyd med det. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå